برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

افشای جزئیات دیدار بن سلمان و نتانیاهو از سوی رسانه عراقی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
افشای جزئیات دیدار بن سلمان و نتانیاهو از سوی رسانه عراقی

ايرنا/ يک رسانه عراقي جزئيات جديدي را از ديدار محرمانه اخير وليعهد سعودي و نخست وزير رژيم اسرائيل در حضور وزير خارجه آمريکا در شهر نيوم عربستان فاش کرد.

رسانه هاي رژيم صهيونيستي از جمله راديو ارتش اسرائيل در هفته جاري فاش کردند که بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم اسرائيل روز يکشنبه همزمان با حضور «مايک پمپئو» وزير امور خارجه آمريکا در عربستان مخفيانه به اين کشور رفت و  با «محمد بن سلمان» وليعهد سعودي ديدار و گفت و گو کرد.

آنطور که رسانه هاي رژيم صهيونيستي گزارش دادند، ديدار نتانياهو  با وليعهد سعودي در حضور وزير امور خارجه آمريکا انجام شد. اگرچه مقام هاي عربستاني از جمله «فيصل بن فرحان» وزير امور خارجه اين کشور با وجود گزارش‌هاي متعدد رسانه‌ اي اين ديدار را تکذيب کردند در مقابل نتانياهو از ارائه توضيح در اين زمينه خودداري کرد که به باور تحليلگران اين سکوت به نوعي بيانگر تاييد سفر وي به عربستان و ملاقات با بن سلمان است.

خبرگزاري «العهد نيوز» عراق امروز در گزارشي در اين باره نوشت:  ديدار اخير محمد بن سلمان وليعهد سعودي و بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در شهر نيوم در ساحل شمال غربي عربستان، سومين ديدار در نوع خود بود.

اين گزارش افزود: اطلاعات موثق نشان مي دهد که مسئولان امنيتي اسرائيلي و سعودي از اين محل براي ديدارهاي دائمي خود استفاده مي کنند تا درباره همه مسائل مربوط به ايران، سوريه و حزب الله با هم بحث و گفت وگو کنند.

براساس اين گزارش، نتانياهو قبل از اينکه اخيرا براي سومين بار با بن سلمان در حضور «مايک پمپئو» وزير خارجه آمريکا ديدار کند، دو بار با او ديدار کرده بود. به گفته برخي منابع، ديدار اخير در شهر نيوم اضطراري و به درخواست بن سلمان براي آگاهي از موضع کابينه اسرائيل درباره اظهارات اخير «جو بايدن» رئيس جمهور منتخب آمريکا درباره قتل «جمال خاشقچي» روزنامه نگار منتقد رژيم سعودي در کنسولگري عربستان در شهر استانبول ترکيه و غرامت هاي سنگين قربانيان ۱۱ سپتامبر بود. دستگاه قضايي آمريکا رژيم سعودي را مکلف به پرداخت اين غرامت به خاطر مسئوليت کامل در عمليات ۱۱ سپتامبر دانسته است زيرا به عقيده دادگاه، مسئولان رسمي سعودي و عضو خاندان حاکم در عربستان و در صدر آنها «بندر بن سلطان» از اين عمليات حمايت مالي کرده اند.

براساس اين گزارش، بن سلمان به پمپئو و نتانياهو در اين ديدار گفت: هرکاري براي شما کرديم. تاکيد مي کنم هرکاري. شما را در مسئله امنيت يهوديان ياري کرديم و اولين کسي بوديم که در برابر خطر ايران در کنار شما ايستاديم. ديگر چه مي خواهيد؟

بن سلمان افزود: ما ديگر چيزي براي شما جز صلح و عادي سازي روابط نداريم؛ درحالي که دولت جديد آمريکا ما را تهديد مي کند. ايراني ها احساس مي کنند که شرايطشان بهتر است و آينده ما از نظر آنها شبيه آينده آقاي ترامپ است.

بن سلمان خطاب به پمپئو گفت: "دولت کنوني شما در اين چند هفته باقي مانده چه کاري مي تواند انجام دهد؟ صراحتا ما از اظهارات آقاي بايدن نگرانيم و درصورت بازگشت او به توافق هسته اي با ايران، اين امر عملا بر مسير صلح بين عربستان و اسرائيل تاثير منفي خواهد گذاشت".

اين گزارش افزود: نتانياهو  نيز در مقابل به بن سلمان وعده داد که دموکرات ها را قانع کند که عربستان در دوره ملک سلمان و وليعهدش از بهترين شرکا و هم پيمانان بوده اند. پمپئو نيز به بن سلمان وعده داد که حزب جمهوري خواه از حمايت از آنها دست نخواهد کشيد و آنها هرکاري که در توان داشته باشند، براي حفظ بهترين دوست اسرائيل بکار خواهند بست.

براساس اين گزارش، آينده بن سلمان نيز از ديگر محورهاي گفت وگوها در اين ديدار  بوده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره