برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

پیام ماکرون به عون: مثل همیشه کنارتان هستیم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پیام ماکرون به عون: مثل همیشه کنارتان هستیم

ايسنا/ رئيس جمهوري فرانسه در پيامي به ميشل عون، رئيس جمهوري لبنان به مناسبت سالروز استقلال اين کشور از استعمار فرانسه ضمن ابراز نگراني از وضعيت موجود لبنان، گفت، پاريس امروز هم مانند هميشه در کنار لبنان است.

به گزارش رويترز، امانوئل ماکرون اعلام کرد، کشورش با همکاري سازمان ملل و ديگر شرکا براي برگزاري کنفرانسي بين المللي براي حمايت از بيروت تلاش مي کند.
وي گفت، راه حل بحران ها مشخص است و بايد نقشه راهي که همه طرف هاي سياسي اول سپتامبر به آن متعهد شدند، وارد فاز اجرايي شود. لازم است دولتي از شخصيت هاي شايسته و مورد اعتمادي که قادر به اجراي تمامي اين اقدامات در چارچوب نقشه راه است، تشکيل شود.
منابع آگاه به رويترز گفتند، با توجه به وضعيت اقتصادي رو به وخامت لبنان و شيوع کرونا، فرانسه تصميم گرفته است اين کنفرانس را برگزار کند و هدف از آن ترغيب براي کمک به اقتصاد بحران زده لبنان است.
جزئيات کنفرانس هفته آينده نهايي خواهد شد و انتظار مي رود بالاترين مقام هاي کشورها در آن شرکت کنند.

پيام ماکرون به لبنان
ماکرون روز پنجشنبه از گروههاي لبناني خواست منافع شخصي، قومي و حزبي خود را به خاطر منافع عالي لبنان و ملت کنار بگذارند.
وي در پيامي به ميشل عون، رئيس جمهوري لبنان به مناسبت سالروز استقلال اين کشور از استعمار فرانسه ضمن ابراز نگراني از وضعيت موجود لبنان، گفت، پاريس امروز هم مانند هميشه در کنار لبنان است.
ماکرون افزود، سياستمداران لبنان در سايه سختي هاي روزافزون مردم، بايد دولتي متشکل از چهره هاي شايسته تشکيل دهند. لبناني ها مي توانند روي حمايت فرانسه در برآورده شدن نيازهاي خود حساب کنند.
وي متعهد شد، در پي انفجار سنگين در بندر بيروت که ماه اوت رخ داد و مناطق گسترده اي از اين شهر را تخريب و بحران مالي و سياسي کشور را پيچيده تر کرد، براي ممانعت از فروپاشي لبنان تلاش کند اما "طرح فرانسه" براي ايجاد اصلاحات در لبنان با هدف برقراري ثبات در اين کشور و ايجاد فرصتي براي آزادسازي ميلياردها دلار کمک بين المللي براي اصلاح اقتصاد آن هنوز عملي نشده است.

 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره