logo
  1. برگزیده
بین الملل

اماراتی‌ها باز هم اجازه ورود به اراضی اشغالی را نیافتند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اماراتی‌ها باز هم اجازه ورود به اراضی اشغالی را نیافتند

ايسنا/ بيش از دو ماه از امضاي توافق خفت‌بار عادي‌سازي روابط امارات با رژيم صهيونيستي در واشنگتن مي‌گذرد اما هر روز اين مساله روشن‌تر مي‌شود که صهيونيست‌ها از اين توافق صرفا براي پيشبرد اهداف خود و دور کردن کشورهاي عربي از ملت فلسطين بهره مي‌برند تا به راحتي بتوانند به خواسته‌هاي شوم خود در فلسطين به ويژه قدس و مسجد الاقصي دست يابند.

دو روز پيش رسما آغاز پروازهاي مستقيم بين ابوظبي و تل آويو اعلام شد اما با اين حال، رژيم صهيونيستي از ورود دو اماراتي به اراضي اشغالي پس از فرود هواپيماي اين کشور در فرودگاه بن گوريون ممانعت کرد.

پايگاه خبري روزنامه "يسرائيل هيوم" تاکيد کرد که مسئولان فرودگاه بن گوريون پس از فرود هواپيماي شرکت "فلاي دبي" به دو شخصيت سرشناس اماراتي که جزو مسافران اين هواپيما بودند و به دعوت اختصاصي شرکت "ليزر مدلينگ" راهي فلسطين اشغالي شده بودند، اجازه ورود ندادند.

اين روزنامه افزود که اين دو نفر با وجود پر کردن برگه‌هايي که وضعيت سلامت آنان را تاييد مي‌کرد، باز هم از سوي اداره مهاجرت رژيم صهيونيستي اجازه ورود به فلسطين اشغالي را نيافتند.

اين دو فرد اماراتي از اين شيوه تعامل صهيونيست‌ها شاکي شده و نسبت به آن اعتراض کردند اما در نهايت راه به جايي نبرده و مجبور شدند به امارات بازگردند!

هويت اين دو فرد مشخص نشده اما برخي منابع در فرودگاه بن گوريون گفته‌اند که آن‌ها دو فرد مهم و سرشناس بودند که در امارات از احترام زيادي برخوردارند!

در همين راستا، اداره مهاجرت رژيم صهيونيستي اعلام کرد که شهروندان اماراتي حق ورود به فلسطين اشغالي را ندارند!

اسرائيلي‌ها به رغم تن دادن امارات به توافق خفت‌بار سازش همچنان به شيوه‌اي تحقيرآميز با اماراتي‌ها تعامل مي‌کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رساني فلسطين، اين توافق با محکوميت گسترده‌اي از سوي فلسطينيان همراه بود. آن‌ها چنين توافقي را خيانت به آرمان و مقدسات فلسطين مي‌دانند.

پس از امضاي اين توافق، هياتي اماراتي به قدس اشغالي سفر کرده و از مسجد الاقصي بازديد کرد که اين مساله خشم نمازگزاران فلسطيني را در پي شد و آن‌ها اعضاي اين هيات را از اين مسجد مبارک بيرون راندند.

اماراتي‌ها در توجيه امضاي اين توافق خفت‌بار مدعي بودند که در قبال لغو طرح الحاق کرانه باختري به اراضي اشغالي به آن تن داده‌اند و قرار است در چارچوب اين توافق جنگنده‌هاي اف ۳۵ اماراتي را خريداري کنند، اما نه طرح الحاق کرانه باختري متوقف شد و نه تاکنون اين کشور توانسته به اين جنگنده‌ها دست يابد و رژيم صهيونيستي اعلام کرده که تنها در شرايطي حاضر به موافقت با فروش جنگنده هاي اف ۳۵ به ابوظبي است که آمريکا جنگنده هاي پيشرفته تري در اختيار اين رژيم قرار دهد تا همچنان برتري نظامي آن در منطقه حفظ شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره