برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

وزیر دادگستری آمریکا ادعای ترامپ درباره تقلب انتخاباتی را رد کرد

منبع
فارس
بروزرسانی
وزیر دادگستری آمریکا ادعای ترامپ درباره تقلب انتخاباتی را رد کرد

فارس/ وزير دادگستري آمريکا روز سه‌شنبه ادعاهاي رئيس‌جمهور اين کشور درباره وقوع تقلب گسترده در انتخابات رياست‌جمهوري ماه نوامبر را تأييد نکرد.

«ويليام بار»، وزير دادگستري آمريکا سه‌شنبه اعلام کرد وزارتخانه تحت امر او شواهدي مبني بر وقوع تخلفات گسترده در انتخابات رياست‌جمهوري آمريکا که بر نتيجه نهايي اثرگذار باشد نيافته است. 

ويليام بار در مصاحبه‌اي با «آسوشيتدپرس» گفته دادستان‌هاي فدرال و اف‌بي‌آي در خصوص شکايت‌هاي مطرح‌شده مبني بر تخلف در انتخابات، تحقيقاتي انجام داده‌اند ولي هنوز موفق به يافتن شواهدي در تأييد ادعاها نشده‌اند. 

وزير دادگستري آمريکا گفت: «تا امروز ما شاهد تخلف به ميزاني که باعث تغيير نتيجه انتخابات شود نبوده‌ايم.»

آسوشيتدپرس اين اظهارات را از آن جهت که به شکلي کاملاً صريح و مستقيم از طرف يکي از سرسخت‌ترين طرفداران ترامپ مطرح شده را حائز اهميت دانسته است. 

ويليام بار قبل از برگزاري انتخابات، همراستا با ترامپ بارها از رأي‌گيري پستي انتقاد کرده و گفته بود که اين روش مستعد تخلفات انتخاباتي گسترده است. 

او ماه گذشته ميلادي با صدور دستورالعملي از دادستان‌هاي سراسر آمريکا خواست قبل از تأييد نتيجه انتخابات رياست‌جمهوري هر گونه ادعاي جدي درباره وقوع تخلفات انتخاباتي را مورد پيگيري قرار دهند. 

 

انتخابات رياست‌جمهوري آمريکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآوردهاي رسانه‌هاي آمريکا حاکي است جو بايدن با کسب ۳۰۶ رأي الکترال در اين انتخابات پيروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأي الکترال به دست آورد.

تيم دونالد ترامپ از پذيرش شکست امتناع کرده و شکايت‌هايي را در چند ايالت عليه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌هاي انتخاباتي است مطرح کرده است. اين شکايت‌ها در اکثر ايالت‌ها رد شده‌اند. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره