برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

بایدن: با شکست ترامپ کار مفیدی برای کشورم انجام دادم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بایدن: با شکست ترامپ کار مفیدی برای کشورم انجام دادم

ايسنا/ جو بايدن در مصاحبه‌اي در پي اعلام عدم يافت شدن هر گونه مورد چشمگير تقلب در انتخابات آمريکا از سوي ويليام بار، به شوخي گفت که اين وزير دادگستري آمريکا با او تماس گرفته "و خواسته که آيا مي‌توانم به او نظر مثبتي داشته باشم."

به گزارش نيويورک تايمز، جو بايدن، رئيس جمهور آمريکا در مصاحبه‌اي به اين روزنامه آمريکايي در پاسخ به اينکه پيروزي در انتخابات رياست جمهوري تحت چنين شرايط عجيبي – همراه با يک همه گيري مرگبار و پروپاگانداي ترامپ در خصوص ادعاي غلط تقلب در انتخابات – چه شکلي است، گفت: احساس مي‌کنم با اطمينان پيدا کردن از اين که دونالد ترامپ قرار نيست چهار سال ديگر رئيس جمهور آمريکا باشد کار خوبي انجام داده‌ام.
وي افزود: اما خوشحالي وجود نداشت. اين به نوعي به خاطر من آورد که قرار است چه اتفاقي براي همه نوه‌هاي من بيفتد. مي‌دانيد که من نوه‌اي دارم که از کلمبيا با افتخار فارغ‌التحصيل شده است. مراسم فارغ التحصيلي وجود نداشت. من سخنران مراسم فارغ‌التحصيلي هستم. مراسم مجازي است. اين بچه‌ها دارند بدون مهماني فارغ‌التحصيل مي‌شوند. اين يکي از آن لحظه‌ها است. کارهاي زيادي براي انجام دادن هست. من صرفا متمرکز بر اين هستم که تا هر ميزان سريع که بتوانم کارهايي را انجام دهم.
بايدن متذکر شد اين که او دقيقا چقدر خواهد توانست کارها را انجام دهد تا حد زيادي به دو چيز بستگي دارد: اول اين که چطور جمهوريخواهان سنا و مجلس نمايندگان بعد از اينکه ترامپ واقعا از قدرت کنار برود رفتار کنند و دوم اينکه چطور ميچ مک کانل، رهبر فعلي اکثريت سنا در صورتي که همچنان کنترل سنا را داشته باشد، رفتار کند.
بايدن گفت که اولويت نخستش به تصويب رساندن بسته سخاوتمندانه محرک اقتصادي در کنگره حتي قبل از آنکه رياست جمهوري را شروع کند، است.

بايدن درباره چين گفت که فورا تعرفه‌هاي ۲۵ درصدي که ترامپ بر حدود نيمي از صادرات چين به آمريکا وضع کرده را حذف نمي‌کند.
او اظهار کرد: من قرار نيست اقدامات فوري صورت دهم و اين شامل مساله تعرفه‌ها هم مي‌شود. من قرار نيست که نسبت به گزينه‌هايم تبعيض قائل شوم.
او گفت که اول خواستار بررسي کامل توافق موجود با چين و مشورت با همپيمانان سنتي آمريکا در آسيا و اروپا است "تا ما بتوانيم يک استراتژي منسجم را تهيه کنيم".
وي افزود: بهترين استراتژي در قبال چين از نظر من استراتژي است که هر يک از همپيمانان ما يا دست کم آنهايي که به طور سنتي همپيمان ما هستند در قبال آن توافق داشته باشند. اين براي من يک اولويت عمده در هفته‌هاي آغازين رياست جمهوري من خواهد بود که تلاش کنم با همپيمانان در يک موضع يکسان قرار بگيريم.
بايدن در اين اظهاراتش به چهار سال "زشت" گذشته پرداخت. او گفت: اينکه ۷۲ ميليون نفر به ترامپ راي بدهند تعداد خيلي زيادي از مردم است. او گفت، شايد البته شايد زماني که او از صحنه کنار برود "من مطمئن نيستم که اين زشتي همچنان بماند. ممکن است ۲۰ درصد از آن يا ۲۵ درصد از آن بماند، من نمي‌دانم.
او اظهار کرد: ما بايد بفهميم که چطور با هم همکاري کنيم. در غير اين صورت در دردسر واقعي قرار مي‌گيريم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر