برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

واکنش قطر به توافق احتمالی صلح با چهار کشور عربی

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
واکنش قطر به توافق احتمالی صلح با چهار کشور عربی

باشگاه خبرنگاران/ سخنگوي وزارت خارجه قطر از احتمال برقراري صلح با چهار کشور عربي استقبال کرد.

لولوه الخاطر در مصاحبه با شبکه آناتولي صلح ميان قطر و کشورهاي منطقه را پيروزي براي همگان توصيف کرد و گفت حل بحران ميان قطر با عربستان، بحرين، امارات و مصر به مثابه بردي همگاني خواهد بود. اين ديپلمات ارشد قطر افزود توافق صلح ميان کشورهاي عربي، ضامن وحدت ملت ها، امنيت منطقه و حفظ حق حاکميت هر کشوري خواهد بود.

بامداد شنبه خبرگزاري آلمان به نقل از خالد الجارالله، معاون وزير امور خارجه کويت گزارش داد که بحران کشور‌هاي حاشيه خليج پايان يافته و توافق نهايي حاصل شده است. پيش از اين نيز «محمد بن عبدالرحمن آل ثاني» وزير خارجه قطر در بيانيه‌اي از پيشرفت رايزني‌ها در حل بحران خليج فارس خبر داد.

بحران روابط ميان چهار کشور عربي با قطر از ۲۰۱۷ با قطع کامل روابط ديپلماتيک عربستان سعودي، مصر، امارات متحده عربي و بحرين با اين کشور آغاز شد. اين  کشورها از پنج ژوئن ۲۰۱۷ روابط ديپلماتيک خود را با قطر قطع کرده‌اند و اين کشور را به صورت زميني و هوايي تحت محاصره قرار داده‌اند. آن‌ها همچنين اين کشور را به حمايت از تروريسم متهم کردند. دوحه با رد اين اتهامات، همسايگان عرب خود را به تلاش براي دست اندازي به حاکميت قطر و تسلط بر منابع آن متهم کرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره