logo

ژاپن ورود مسافران خارجی را ممنوع کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ژاپن ورود مسافران خارجی را ممنوع کرد

ايرنا/ دولت ژاپن با تداوم شيوع ويروس کرونا در سراسر جهان، ورود مسافران خارجي به اين کشور را ممنوع کرد.

تلويزيون ژاپن روز شنبه گزارش کرد دولت با وجود مشاهده انواع جديد ويروس کرونا در برخي کشورها،به مسافران  ۱۰ کشور آسيايي از جمله چين، کره جنوبي و تايوان اجازه ورود به کشور را مي داد اما با اوج گرفتن شيوع ويروس کرونا ورود تمامي مسافران خارجي به اين کشور به حال تعليق درآمد.
اين تصميم پس از اعلام وضعيت اضطراري براي توکيو و سه استان همجوار آن در هفته گذشته، اجرايي شده است.
تلويزيون ژاپن در گزارشي اضافه کرد اين اقدام از روز پنجشنبه آغاز شد و تا زماني که وضعيت اضطراري برقرار باشد ادامه خواهد يافت. اين وضعيت اضطراري که برخي از استان هاي ژاپن را در بر مي گيرد تا ۱۹ بهمن ادامه خواهد داشت.
بر اساس مصوبه دولت، شهروندان ژاپني مي توانند به ژاپن برگردند،خارجي هايي که اقامت ژاپن دارند نيز اجازه ورود مجدد به کشور را خواهند داشت .همچنين خارجي هايي که به دليل ويژه اي مانند تشييع جنازه بستگان يا تولد نوزاد داشته باشند نيز قادر به ورود به کشور خواهند بود.

اين افراد ملزم هستند به مدت ۱۴ روز در خانه يا اقامتگاه هاي مخصوص بمانند و اطلاعات مکان هاي حضور خود را يادداشت کنند. اگر از اين مقررات تخطي کنند دولت مي تواند اسامي آنها را به صورت علني فاش کرده و اگر خارجي باشند اقامت آنها را باطل کند.
ژاپن ابتلاي هفت هزار و ۱۳۳ نفر جديد به ويروس کرونا را در روز جمعه ثبت کرد. با اين تعداد، آمار مبتلايان به کرونا در اين کشور به ۳۱۸ هزار و ۴۸۴ نفر مي رسد.
طبق تاييد مقامات بهداشتي ۸۷ نفر هم در اثر ابتلا به ويروس جان خود را از دست داده اند و اکنون شمار جان باختگان به چهار هزار و ۴۳۳ نفر رسيده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره