برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جزئیات دیدار السیسی و پادشاه اردن

منبع
ايسنا
بروزرسانی
جزئیات دیدار السیسی و پادشاه اردن

ايسنا/ سخنگوي رياست‌جمهوري مصر اعلام کرد، عبدالفتاح سيسي و ملک عبدالله دوم جلسه مذاکرات دو جانبه در پايتخت اردن برگزار کردند.

به گزارش سايت شبکه روسيا اليوم، بسام راضي، سخنگوي رياست‌جمهوري مصر اعلام کرد، عبدالفتاح سيسي، رئيس‌جمهوري مصر و ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در امان، پايتخت جلسه مذاکرات دو جانبه را برگزار کردند. پادشاه اردن از حمايت مصر از اردن در تمامي مسائل و مشارکت مصري‌ها در بسياري از بخش‌ها و نقششان در توسعه کشور قدرداني کرد.
رئيس‌جمهوري مصر سطح روابط کنوني ميان دو کشور درباره مسائل مشترک مهم و توجه هر دو کشور به تقويت همکاري عربي مشترک را مورد تقدير قرار داد که مي‌تواند در برابر چالش‌هاي بسيار فرا روي جهان عرب در مرحله کنوني کارساز باشد.
سخنگوي رسمي مصر گفت، مذاکرات مربوط به راه‌هاي تقويت روابط دو جانبه بين دو کشور در تمامي زمينه‌هاي همکاري تجاري، توسعه‌اي و سرمايه‌گذاري علاوه بر آن همکاري امنيتي و تبادل اطلاعات و نيز بررسي مسائل منطقه و جهان بود به طوريکه ديدگاه‌هاي دو طرف درباره تقويت تلاش‌هاي دو کشور در کنار جامعه جهاني جهت دستيابي به راه حل‌هايي سياسي براي بحران‌هاي برخي کشورهاي منطقه و نابودي خطر تروريسم و تندروي‌ها به منظور احياي امنيت و ثبات و حفظ تماميت ارضي اين کشور و صيانت از توانمندي‌هاي ملت‌ها همسو و هماهنگ بود.
در اين ديدار همچنين تلاش‌هاي مصر و اردن براي تقويت سازوکار همکاري سه جانبه با عراق بررسي شد و دو طرف بر افزايش هماهنگي مشترک در راستاي اجراي طرح‌ها و پروژه‌هاي توسعه بين سه کشور در راستاي تحقق آمال ملت‌ها در پيشرفت و شکوفايي  و توسعه صلح و ثبات تاکيد کردند.

درباره دستاوردهاي تلاش‌هاي احياي روند صلح و مسير مذاکرات براي مساله فلسطين سيسي بر ادامه تلاش هاي مصر در اين پرونده تاکيد کرد و آن را از اصول ثابت مصر برشمرد و افزود: به تلاش‌هاي خود براي بازگرداندن حقوق ملت فلسطين در تشکيل کشور مستقل‌شان طبق قوانين بين‌المللي ادامه مي‌دهيم.
ملک عبدالله دوم نيز از تلاش‌هاي بي‌وقفه مصر و گام‌هاي مورد تقدير آن در مسير حمايت از مساله فلسطين در امتداد نقش تاريخي‌اش در ثبات و پايداري با هدف دستيابي به راه حل عادلانه و فراگير براي مساله فلسطين به موازات تلاش‌هاي مصر براي تثبت آرامش در غزه، بهبود وضعيت معيشتي اقتصادي و اوضاع انساني غزه و نيز تلاش‌هايش براي تکميل روند آشتي ملي و تحقق توافق سياسي بين گروه‌هاي فلسطيني تشکر کرد.
اين ديدار همچنين شاهد ادامه رايزني‌ها و هماهنگي متعدد بين دو طرف به منظور وحدت تلاش‌هاي عربي و بين‌المللي براي اقدام در مرحله آينده جهت احياي سازوکار بين‌المللي براي مذاکرات روند صلح و عبور از چالش‌هاي مرحله گذشته به موازات تلاش‌هاي روند آشتي ملي و ايجاد پايه‌هاي اعتماد بين طرف‌هاي فلسطيني به منظور تقويت روند سياسي در تحقق صلح مورد نظر با در نظر گرفتن تحولات کنوني در دو صحنه منطقه‌اي و جهاني بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره