برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

اردوغان: جزء 4 قدرت برتر پهپادی در جهان هستیم

منبع
فارس
بروزرسانی
اردوغان: جزء 4 قدرت برتر پهپادی در جهان هستیم

فارس/ رئيس جمهور ترکيه روز شنبه گفت که اين کشور بين 3 يا 4 کشور برتر جهان در زمينه توليد هواپيماهاي بدون سرنشين است.

«رجب طيب اردوغان» رئيس جمهور ترکيه روز شنبه در سخناني گفت که اين کشور جزو 3 يا 4 کشور برتر جهان در زمينه ساخت هواپيماهاي بدون سرنشين است.
وي در ادامه سخنانش گفت که ترکيه به کشوري تبديل شده که نيازهاي خود را تامين کرده و نياز کشورهاي همپيمان خود در زمينه وسيله‌هاي زميني و دريايي را نيز تامين مي‌کند.
رئيس جمهور ترکيه اضافه کرد: «هم اکنون در حال ساخت 6 زيردريايي پيشرفته هستيم و از سال 2022 هر سال يک زيردريايي تحويل خواهيم داد.»
اردوغان گفت که ترکيه يکي از 10 کشور جهان است که به طراحي و ساخت کشتي‌هاي جنگي خود مي‌پردازد.
وي افزود که در حال حاضر پروژه‌هاي دفاعي اين کشور بيش از 700 پروژه بوده اين در حالي است که اين تعداد در سال 2002 تنها 62 پروژه بوده است.
رئيس جمهور ترکيه تاکيد کرد: قدرتمند بودن در زمينه نظامي، اقتصادي و ديپلماسي يک ضرورت بوده و يک انتخاب به شمار نمي‌آيد.
اردوغان ادامه داد: ترکيه مجبور است که به بالاترين درجه بازدارندگي برسد و اين موضوع براي تضمين امنيت ملي و دفاع از حق دوستانش ضروري است.
تنش‌ها ميان ترکيه و کشورهاي اروپايي طي ماه‌هاي پيش افزايش يافته است. در ماه‌هاي گذشته اقدامات اکتشافي ترکيه در شرق دريايي مديترانه به تشديد تنش‌ها ميان اين کشور و کشورهاي اروپايي منجر شده است. يونان و قبرس به همراه برخي کشورهاي اروپايي مي‌گويند که اقدامات ترکيه غيرقانوني و تنش‌آميز است و به آنکارا درباره تبعات اين اقدامات هشدار داده‌اند. ترکيه اما اعلام کرده که اين کشور تنها در حال تامين حقوق خود در اين دريا و درياهاي سياه و اژه است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره