برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کنگره آمریکا همچنان محصور در میان فنس و سیم خاردار

منبع
فارس
بروزرسانی
کنگره آمریکا همچنان محصور در میان فنس و سیم خاردار

فارس/ خبرگزاري اسپوتنيک گزارش داد که با پايان يافتن مراسم تحليف رئيس جمهور آمريکا، فنس‌ها و موانع اطراف کاخ سفيد برچيده شده اما ساختمان کنگره همچنان در ميان فنس‌ها و سيم خاردار محصور است.

خبرگزاري اسپوتنيک روسيه گزارش داد که به دنبال برگزاري مراسم تحليف «جو بايدن» در محوطه کنگره و همچنين کاخ سفيد، و به خاطر نگرانيهاي امنيتي شديد دور تا دور محوطه برگزاري تحليف با فنس و سيم خاردار احاطه شده بود. 

براساس اين گزارش، با پايان مراسم تحليف، فنسها و بلوکهاي سيماني اطراف کاخ سفيد جمع شده است اما فنسها و موانع اطراف ساختمان کاپيتول هيل که در روز ششم ژانويه مورد حمله هواداران «دونالد ترامپ» قرار گرفته بود همچنان سرجاي خود باقي است. 

اسپوتنيک گزارش داد، خيابانهاي «کي استريت» و «آي استريت» پاکسازي شده است و هم اکنون ترافيک در آن جريان دارد. اما ساختمان کنگره و اطراف ساختمان ديوان عالي آمريکا همچنان فنس کشي شده است و اين فنسها تا خيابان پنسيلوانيا ادامه دارد. خيابان پنسيلوانيا ساختمان کنگره را به کاخ سفيد وصل مي‌کند. 

ژنرال «دنيل هاکانسن» روزشنبه به خبرنگاران گفت که حدود 200 نفر از نيروهاي گارد ويژه که براي تامين امنيت مراسم تحليف در واشنگتن مستقر شده‌ به ويروس کرونا مبتلا شده‌اند. 

وي همچنين گفت که از 25 هزار نيروي ويژه 15 هزار نفر واشنگتن را ترک ميکنند، 3600 نيروي ديگرمنتظر دستور هستند و ۷۰۰۰ نظامي گارد ملي نيز حداقل تا ماه مارس (فروردين ۱۴۰۰) در پايتخت اين کشور باقي مي‌مانند تا با تهديد ناشي از «افراطگرايي دست راستي» مقابله کنند.

به دنبال حمله ششم ژانويه (۱۷ دي ماه) تعدادي از طرفداران دونالد ترامپ رئيس‌جمهور وقت آمريکا به کنگره آمريکا در واپسين روزهاي حضور او در اين منصب، وزارت دفاع (پنتاگون) نظاميان گارد ملي را به واشنگتن دي سي اعزام کرد و همچنين به منظور تامين امنيت مراسم تحليف جو بايدن، ۲۵۰۰۰ نيروي گارد ملي در پايتخت مستقر شدند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره