برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

تصاویر جدید رسانه آمریکایی از حمله به عین‌الاسد

منبع
تسنيم
بروزرسانی

تسنيم/ ژانويه سال گذشته، ايران بزرگترين حمله موشک بالستيک را عليه نظاميان آمريکايي انجام داد و ۱۱ فروند موشک که هر يک حامل کلاهکي با وزن بيش از ۱۰۰۰ پوند بود، پايگاه عين الاسد در عراق را هدف قرار داد.

ديويد مارتين خبرنگار شبکه سي‌بي‌اس نيوز در برنامه خود، حمله موشکي ايران به پايگاه نظامي آمريکا موسوم به عين الاسد در استان الانبار عراق را تشريح کرده است. حمله موشکي ايران در پاسخ به اقدام تروريستي و جنايتکارانه آمريکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سليماني و همراهانش بوده است.

پايگاه عين الاسد محل استقرار بيش از 2 هزار نظامي آمريکايي و تعداد زيادي هواپيما و ساير تجهيزات نظامي بوده است. در اين حمله، 11 فروند موشک بالستيک ايران به اين پايگاه اصابت کرده است.

ژنرال فرانک مک کنزي فرمانده نيروهاي تروريستي سنتکام در خاورميانه ضمن يادآوري اين حمله موشکي، به خبرنگار سي‌بي‌اس، گفت: اتفاقاتي داشت رخ مي‌داد که اگر ما در پايگاه عين الاسد، تدابير و اقدامات درستي را انجام نمي‌داديم، ممکن بود ما را به سوي جنگ پيش ببرد.

شبکه سي‌بي‌اس به تصاوير پهپادي منتشر نشده‌اي از موشک‌هايي که به سوي پايگاه عين الاسد شليک شده، دست يافته است که يکي از فرماندهان ارتش آمريکا درباره آنها گفته است: کلاهک‌ها شبيه يک قطار باري بود که از نزديکي شما عبور مي‌کند.
 
مک کنزي در تشريح حمله موشکي ايران، تاکيد کرد: ترامپ رئيس جمهور پيشين آمريکا دستور حمله به ژنرال سليماني را صادر کرد چون او قصد حمله به آمريکايي‌ها در عراق را داشت. ما گزارش‌هاي اطلاعاتي را ديديم، مبني بر اينکه ممکن است ظرف چند ساعت يا چند روز و احتمالا چند هفته طول نخواهد کشيد که موجي از حملات مختلف عليه نيروهاي ما در عراق، سفارتخانه ما و ساير پايگاه‌هاي ما در عراق صورت خواهد گرفت.

بر اساس گزارش سي‌بي‌اس، زماني که نهادهاي اطلاعاتي آمريکا، آمادگي ايران براي حمله موشکي را شناسايي کردند، مک کنزي فرصت کافي براي تخليه اين پايگاه را از 1000 نظامي و 50 فروند هواپيما داشته است.

وي افزود: اگر پايگاه تخليه نمي‌شد، تصور مي‌کنم حداقل 20 يا 30 فروند هواپيما را از دست مي‌داديم و احتمالا 100 تا 150 پرسنل آمريکايي را نيز از دست مي‌داديم. ما قصد انتقام گيري داشتيم اگر آمريکايي‌ها کشته مي‌شدند.

مک کنزي اظهار داشت: اين حمله‌اي بود که قطعا شبيه آن را هرگز مشاهده يا تجربه کرده بوديم... موشک‌ها دقيق بودند. آنها کاملا به همان جاهايي که مي‌خواستند، اصابت کردند.

هيچ دفاعي در برابر موشک‌ها براي نظامياني که در پايگاه باقي مانده بودند، وجود نداشت غير از اينکه پناه بگيرند.

آلن جانسون يکي از فرماندهان ارتش آمريکا در اين باره گفت: شروع به پايين رفتن به سوي پناهگاه‌هاي زيرزميني کرديم، شايد حدود 135 بود، در حالي که يک سوم راه را طي کرده بوديم، صداي بلند و مهيبي آمد و صدايي شنيديم که مي‌گفت "در حال آمدن است، در حال آمدن است، همگي پناه بگيريد، پناه بگيريد، پناه بگيريد." من بايد به اندازه يک زمين فوتبال ديگر مي‌دويدم. واقعا نمي‌دانستم موشک بعدي چه زماني قرار است اصابت کند. صداي موشک شبيه عبور يک قطار باري از نزديک شما بود. حدود 40 نفر در يک پناهگاه که فقط براي حفاظت از 10 نفر در مقابل حملات بسيار کوچک طراحي شده، پناه گرفته بودند.

بيش از 100 نظامي آمريکايي که در زمان حمله موشکي در پايگاه عين الاسد حضور داشتند به آسيب مغزي ناشي از اين انفجارها دچار شدند.

جانسون گفت: من هنوز سردرد دارم، در گوش‌هايم صداي زنگ مي‌شنوم و کابوس مي‌بينم.

او واقعا نمي‌داند چطور نجات يافته و زنده مانده است. وي گفت: تنها چيزي که مي‌توانم واقعا به آن فکر کنم اين است که دست خدا ما را محافظت کرده است. زيرا واقعا هيچ کسي نبايد چنين چيزي را تجربه کرده باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره