برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

واکنش غضبناک امارات به عملیات استراتژیک یمنی‌ها در عمق خاک سعودی

منبع
مهر
بروزرسانی
واکنش غضبناک امارات به عملیات استراتژیک یمنی‌ها در عمق خاک سعودی

مهر/ وزارت خارجه امارات با صدور بيانيه اي که نشان دهنده خشم «ابوظبي» از قدرت نظامي نيروهاي مقاومت يمن است، به عمليات استراتژيک آنها در عمق خاک سعودي واکنش تندي نشان داد.

به نقل از پايگاه البيان، وزارت خارجه امارات با صدور بيانيه‌اي به سلسله عمليات‌هاي استراتژيک اخير نيروهاي مقاومت يمن عليه اهداف حياتي عربستان در عمق خاک اين کشور واکنش نشان داد.

بر اساس اين گزارش، وزارت خارجه امارات در اين بيانيه که نشان دهنده خشم بالاي «ابوظبي» از قدرت نظامي نيروهاي مقاومت يمن است، مدعي شده است: جامعه جهاني بايد موضع قاطعي در برابر حملات مکرر يمني‌ها اتخاذ کند!

اين وزارتخانه همچنين بدون اشاره به تجاوزگري‌هاي امارات و عربستان در يمن طي ۶ سال گذشته، مدعي شده است: يمني‌ها با حملات نظامي خود قوانين بين‌المللي را نقض مي‌کنند و امنيتِ کشور دوست و برادر ما يعني عربستان را با مخاطره مواجه مي‌سازند!

شب گذشته نيروهاي مسلح يمن بيانيه‌اي صادر و در آن اعلام کردند: به فضل خداوند نيروي موشکي و پهپادي توانست عمليات گسترده هجومي با ۱۴ پهپاد و ۸ موشک بالستيک را در مقياس گسترده در خاک سعودي انجام دهد.

در اين بيانيه آمده است: در ميان پهپادها و موشک‌هايي که در اين عمليات تهاجمي گسترده مشارکت داده شد ،۱۰ پهپاد از نوع صماد ۳ و يک موشک ذوالفقار مورد استفاده قرار گرفت. در بيانيه نيروهاي مسلح يمن تاکيد شد: در عمليات توازن بازدارنده ۶، شرکت آرامکو در بندر رأس التنوره و اهداف نظامي ديگر در منطقه الدمام و نيز پايگاه‌هاي نظامي در عسير و جيزان با ۴ پهپاد از نوع ۲k و موشک‌هاي بدر مورد اصابت دقيق قرار گرفت.

در همين حال، فعالان عرب زبان در فضاي مجازي فايل ويدئويي مربوط به عمليات شب گذشته نيروهاي مقاومت يمن عليه مواضع نظامي و اقتصادي عربستان سعودي در شهرهاي الدمام و الظهران را به صورت گسترده بارگذاري کردند.

فعالان سعودي با انتشار پست‌هايي اعلام کردند که براي نخستين بار يک جنگ واقعي را به چشم ديدند. به دنبال عمليات اخير نيروهاي يمني، حرکت هواپيماها در بسياري از فرودگاه‌هاي عربستان سعودي هم چنان متوقف شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره