logo

ناوالنی دست به اعتصاب غذا زد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ناوالنی دست به اعتصاب غذا زد

ايسنا/ ناوالني در اعتراض به عدم رسيدگي مناسب پزشکي بابت دردهايي در کمر و پاهايش، دست به اعتصاب غذا زده است.

به نقل از خبرگزاري رويترز، الکسي ناوالني، منتقد کرملين که در زنداني در حومه مسکو به سر مي‌برد در تلاشي براي مجبور کردن مقام‌هاي زندان براي ارائه خدمات پزشکي مناسب، روز چهارشنبه دست به اعتصاب غذا زده است.

سرنوشت ناوالني که مهمترين منتقد ولاديمير پوتين، رئيس جمهوري روسيه به شمار مي‌رود پس از آن در مرکز توجه قرار گرفت که وي اخيرا گفت در طول شب از سوي يکي از نگهبان‌هاي زندان بيدار مي‌شود که مصداق شکنجه است و درخواستش براي دريافت خدمات پزشکي بارهاست که با بي توجهي روبرو شده است.

ناوالني در نامه‌اي دست نوشته به رئيس زندان که روز چهارشنبه از سوي تيمش در رسانه‌هاي اجتماعي منتشر شد، نوشت، درخواست‌هاي هر روزه براي حضور يک پزشک به منظور آزمايش و دريافت خدمات درماني با بي اعتنايي روبرو شده است.

وي در اين نامه نوشته است: من واقعا به يک پزشک نياز دارم. اين حق من است که بر اساس قانون از خدمات پزشکي بهره مند شوم. من مي‌خواهم به يک پزشک اجازه داده شود تا من را معاينه کند و تا وقتي به مقصودم نرسم، به اعتصاب غذا ادامه مي‌دهم.

مقام‌هاي زندان اخيرا و پس از آزمايش از ناوالني اعلام کردند که شرايط وي با ثبات و رضايت بخش است.

اينترفاکس نيز از قول سرويس خدمات زندان منطقه "ولاديمير" روسيه اعلام کرد: ناوالني بر اساس شرايط پزشکي خدمان درماني مناسبي را دريافت مي‌کند. همچنين چک زندانيان در طول شب نيز بر اساس قانون است و باعث ناراحتي زندانيان نمي‌شود.

غرب از جمله دادگاه اروپايي حقوق بشر از روسيه خواسته‌اند تا هر چه سريعتر ناوالني را آزاد کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره