نماد آخرین خبر

اشرف غنی در دولت آینده نامزد می‌شود؟

منبع
تسنيم
بروزرسانی
اشرف غنی در دولت آینده نامزد می‌شود؟

تسنيم/ مشاور امنيت ملي افغانستان اظهار داشت که رئيس جمهور کنوني اين کشور بر اساس طرح «انتخابات زودهنگام» در دولت آينده افغانستان نامزد نمي‌شود.

«حمدالله محب» مشاور امنيت ملي افغانستان با تاکيد بر اينکه انتقال قدرت بايد از طريق انتخابات صورت گيرد، اظهارداشت که دولت آماده برگزاري انتخابات زودهنگام است و اشرف غني نيز نامزد نخواهد شد.

وي گفت: «اگر هدف اين باشد که يک دولت براي برقراري صلح کار کند و در آخر يک دولت از طريق انتخابات به وجود آيد، رئيس جمهور حاضر است انتخابات زودهنگام برگزار کند و خودش هم نامزد نخواهد شد».

به گفته منابع نشست صلح استانبول قرار است 16 آوريل (27 فروردين) برگزار شود، اما مشاور امنيت ملي افغانستان مي‌گويد که هنوز مشورت‌ها درباره اين نشست ادامه دارد و تاکنون پيرامون زمان و دستورکار آن توافقي صورت نگرفته است.

رئيس جمهور افغانستان پيش از اين نيز در مخالفت با طرح واشنگتن براي ايجاد دولت انتقالي در اين کشور طرح جايگزيني را مبني بر برگزاري انتخابات زودهنگام ارائه کرده بود.

اشرف غني در نشست قلب آسيا در دوشنبه تاجيکستان نيز گفته بود: «من با قوت از برگزاري انتخابات در سريعترين زمان ممکن حمايت مي‌کنم، بزرگترين افتخار من اين خواهد بود که قدرت را به جانشين خود که از طريق انتخابات تعيين شده واگذار کنم».

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره