برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پنتاگون: حضور نظامی کنونی روسیه در نزدیکی اوکراین بزرگ‌تر از ۲۰۱۴ است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پنتاگون: حضور نظامی کنونی روسیه در نزدیکی اوکراین بزرگ‌تر از ۲۰۱۴ است

ايسنا/ سخنگوي پنتاگون اعلام کرد، روسيه در حال حاضر در مقايسه با سال ۲۰۱۴ ميلادي يعني اوج تنش‌ها ميان مسکو و کي‌يف، نيروهاي بيشتري در امتداد مرزش با اوکراين مستقر کرده است.

به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، جان کربي، سخنگوي پنتاگون در کنفرانسي خبري به خبرنگاران گفت: بدون شک اين بزرگ‌ترين بسيج نيرويي است که ما از سال ۲۰۱۴ ميلادي تاکنون شاهد آن بوده‌ايم. بسيج نظامي روسيه در سال ۲۰۱۴ ميلادي منجر به نقض تماميت ارضي و حاکميت اوکراين شد. در حال حاضر نمي‌توانم براي شما توصيف کنم که بسيج کنوني نيروهاي روسي چقدر بزرگ‌تر است اما قطعا اين بسيج نيرو بزرگ‌تر از آنچه در سال ۲۰۱۴ رخ داد، محسوب مي‌شود.

وي تاييد کرد که وزارت دفاع آمريکا بسيج کنوني نيروهاي روسيه را بسيار فراتر و بزرگ‌تر از آنچه در سال ۲۰۱۴ ميلادي رخ داد، مي‌داند اما از ارائه ميزان و مقياس دقيق اين بسيج نيرو امتناع کرد. جوزپ بورل، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا اوايل روز دوشنبه تاکيد کرد که بيش از ۱۵۰ هزار نيروي روسي در مرزهاي اوکراين و در کريمه مستقر شده‌اند.

کربي اظهار داشت: بدون شک همه ما ادعاي روسيه دال بر اينکه اين بسيج نظامي‌اش تماما آموزشي است را شنيده‌ايم. براي ما کاملا مشخص نيست که هدف از اين بسيج نيرو چيست. به همين خاطر ما به طور جدي نسبت به اين بسيج نيرو نگران هستيم و از روسيه مي‌خواهيم تا نسبت به نيت و هدفش شفاف‌تر باشد و دست از اقدامات تحريک آميز بردارد.

اين سخنگوي پنتاگون از روسيه خواست تا اقداماتي اتخاذ کند که تنش‌ها را کاهش دهد نه اينکه باعث تشديد تنش‌ها شود.

اين در حالي است که روسيه تاکيد دارد اين بسيج نظامي‌اش با هدف تضمين امنيت ملي اين کشور در واکنش به بسيج نظامي نيروهاي ناتو در نزديکي مرزهاي روسيه صورت مي‌گيرد. مسکو داشتن هرگونه نقض نظامي در درگيري‌هاي شرق اوکراين را رد مي‌کند و تاکيد دارد که کريمه در سال ۲۰۱۴ ميلادي از طريق يک روند دموکراتيک مطابق با قانون اساسي تصميم گرفت مجددا به روسيه ملحق شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره