برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بایدن: آینده از آن سرمایه‌گذاری در انرژی پاک است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بایدن: آینده از آن سرمایه‌گذاری در انرژی پاک است

ايرنا/ رئيس جمهوري آمريکا بر لزوم کاهش ۱.۵ درجه سانتي‌گراد از گرماي زمين تاکيد کرد و گفت آينده از آن کساني است که در انرژي پاک سرمايه‌گذاري کنند.

جو بايدن روز پنج‌شنبه در نشست سران برخي از کشورها که با موضوع تغييرات آب و هوايي به ميزباني واشنگتن و به صورت مجازي برگزار شد، اين مطلب را اظهار کرد.

وي افزود: مي‌خواهم يک زيرساخت حياتي براي توليد و استقرار فناوري پاک هم آنهايي که اکنون مي‌توانيم داشته باشيم و هم آنهايي که در آينده اختراع خواهيم کرد، ايجاد کنم.

رئيس جمهوري آمريکا ادامه داد: ايالات متحده منتظر نمي‌ماند. ما نه تنها در دولت فدرال، بلکه در شهرها و ايالت‌هاي سراسر کشور، در حال تصميم‌گيري براي اقدام هستيم.

بايدن با اشاره به تاثير اين اقدام بر مشاغل کوچک، مشاغل بزرگ و کارگران آمريکايي، اضافه کرد: مي‌بينم که کارخانجات ما در حال ساخت نسل بعدي وسايل نقليه الکتريکي هستند و برق‌کاران در سراسر کشور براي ۵۰۰ هزار ايستگاه شارژ برقي در امتداد بزرگراه‌هاي ما نصب مي‌کنند.
وي با تاکيد بر اينکه آمريکا تا پايان اين دهه، انتشار گازهاي گلخانه‌اي خود را به نصف کاهش مي‌دهد، گفت: اين همان جايي است که ما به عنوان يک کشور پيش مي‌رويم و اين همان چيزي است که مي‌توانيم براي نه تنها ايجاد رونق اقتصادي، بلکه براي سلامت و پاکي کل کره زمين انجام دهيم.
رئيس جمهوري آمريکا افزود: مي‌دانيد که اين مراحل حداکثر تا سال ۲۰۵۰ امريکا را در مسير اقتصاد بدون توليد گازهاي گلخانه‌اي قرار مي‌دهد اما واقعيت اين است که آمريکا کمتر از ۱۵ درصد توليد گازهاي گلخانه‌اي جهان را دارد.

بايدن ادامه داد: همه شما کاملا درک مي‌کنيد، هيچ کشوري نمي‌تواند اين بحران را به تنهايي حل کند. همه ما و به ويژه آنهايي که بزرگترين اقتصادهاي جهان را نمايندگي مي‌کنيم؛ بايد قدم برداريم.
وي اضافه کرد: کساني که اقدام مي‌کنند و سرمايه گذاري جسورانه‌اي بر مردم و آينده انرژي پاک انجام مي‌دهند، مشاغل خوب فردا را به دست مي‌آورند و اقتصادشان را مقاوم‌تر و رقابتي‌تر مي‌سازند.
رئيس جمهوري آمريکا خاطرنشان کرد: دانشمندان به ما مي‌گويند اين دهه، تعيين‌کننده است. اين دهه‌اي است که بايد تصميماتي اتخاذ کنيم که از بدترين پيامدهاي بحران آب و هوايي جلوگيري کند.

بايدن تصريح کرد: ما بايد سعي کنيم گرماي زمين را تا يک و نيم درجه سانتي‌گراد، کاهش دهيم. شما مي‌دانيد، جهان بيش از ۱.۵ درجه به معناي آتش سوزي‌هاي مکرر و شديدتر، سيل، خشکسالي، امواج گرما و طوفان‌هايي است که جوامع را متلاشي مي‌کند، زندگي و معيشت را از بين مي‌برد و به طور فزاينده‌اي بر سلامت عمومي ما تأثيرات ناگوار مي‌گذارد.

 وي تاکيد کرد: اين انکار ناپذير است؛ کشورهايي که اکنون براي ايجاد صنايع آينده اقدامي قاطع انجام مي‌دهند، کشورهايي خواهند بود که مي‌توانند از مزاياي اقتصادي رونق انرژي پاک آينده استفاده کنند.

رئيس جمهوري آمريکا با تاکيد بر اينکه ما بايد براي مقابله با اين چالش‌ها، سريع حرکت کنيم، گفت: ما براي ميليون‌ها آمريکايي در اينجا مشاغل خوبي ايجاد خواهيم کرد و پايه محکمي براي رشد آينده قرار مي‌دهيم.

بايدن افزود: اين مي‌تواند هدف شما نيز باشد. اين يک ضرورت اخلاقي و اقتصادي، يک لحظه خطر اما يک لحظه از امکانات فوق العاده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره