برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مک کنزی: بدون کمک آمریکا ارتش افغانستان فرو می‌پاشد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
مک کنزی: بدون کمک آمریکا ارتش افغانستان فرو می‌پاشد

ايسنا/ ژنرال ارشد آمريکايي به ارائه يک ارزيابي صريح درباره آينده بعد از خروج نظاميان آمريکايي ازافغانستان پرداخته و نسبت به دشوار شدن کار براي نظاميان افغان به منظور مهار طالبان بدون کمک واشنگتن هشدار داد.

به نقل از ان.بي.سي نيوز، ژنرال کنت مک کنزي در اظهاراتي در جريان يک نشست استماع در مجلس سناي آمريکا و همينطور يک کنفرانس خبري در پنتاگون گفت، با خروج نيروهاي خارجي تحت رهبري آمريکا از افغانستان در ماه سپتامبر آينده نيروهاي امنيتي افغانستان بدون پشتيباني مالي آمريکا فروخواهند پاشيد و کار براي هدف گرفتن شبه نظاميان القاعده دشوارتر خواهد شد.

مک کنزي که فرمانده واحد فرماندهي مرکزي ارتش آمريکا است به ارائه يک ارزيابي صريح درباره ريسک‌هاي مرتبط با تصميم جو بايدن، رئيس جمهور آمريکا براي خارج ساختن سربازان آمريکايي از افغانستان تا ۱۱ سپتامبر پرداخت.

مک کنزي ابتدا به کميته نيروهاي مسلح سنا گفت:نگراني من درباره قابليت ارتش افغانستان براي حفظ مواضعي که هم اکنون در اختيار دارند بدون برخورداري آنها از پشتيباني است که سال‌هاي زيادي به آن عادت داشته اند.

وي تصريح کرد: بنا براين من نگران قابليت ارتش افغانستان براي حفظ کنترل بعد از آنکه ما خارج شويم و همينطور قابليت نيروي هوايي افغانستان براي اجراي پرواز ها به طور خاص بعد از آنکه ما پشتيباني را از آن هواپيماها حذف کنيم هستم.

او در ادامه صحبتهايش تاکيد کرد: اگر ما از آنها پشتيباني نکنيم مطمئنا آنها فروخواهند پاشيد و اين به نفع ما نيست.

همچنين به گفته اين ژنرال آمريکايي، پنتاگون در حال بررسي اين است که چطور از راه دور به ارائه کمک در زمينه چالشهاي ارتش افغانستان در حوزه حفظ و نگهداري تجهيزات بپردازد.

مک کنزي خطاب به خبرنگاران در يک کنفرانس خبري در پنتاگون بيان داشت: ما ممکن است بتوانيم براي انجام اين کار به شکل تلويزيوني از راه دور عمل کنيم. ما قرار است همه نوع راه هاي نوآورانه را امتحان کنيم. چيزي که ميتوانم با اطمينان به شما بگويم اين است که ما قرار نيست در آنجا در عرصه ميداني کنار آنها حضور داشته باشيم. او اظهار کرد، به مجرد اينکه نيروهاي آمريکايي خارج شوند رديابي و هدفگيري شبه نظاميان القاعده در افغانستان دشوارتر خواهد شد.

به گفته مک کنزي، "اين عملياتها سخت تر خواهند بود اما غيرممکن نخواهند بود.

اين در حالي است که مک کنزي در يک جلسه استماع روز سه شنبه درمجلس نمايندگان آمريکا نيز گفت، به طرزي اچتناب ناپذير قابليت جمع آوري اطلاعات نيروهاي آمريکايي بدون حضور پرسنل آمريکايي در ميدان و اين که پهپادها از داخل اين کشور قادر به ارسال سريع اطلاعات درباره تهديدات بالقوه باشند، تنزل خواهد يافت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره