برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رایزنی نخست‌وزیر عراق با هیأت بلندپایه آمریکایی درباره خروج نیروهای نظامی

منبع
فارس
بروزرسانی
رایزنی نخست‌وزیر عراق با هیأت بلندپایه آمریکایی درباره خروج نیروهای نظامی

فارس/ نخست‌وزير عراق در ديدار با يک هيأت بلندپايه آمريکايي درباره موضوعات مختلفي از جمله خروج نيروهاي رزمي از خاک عراق گفت‌و‌گو کرد.

«مصطفي الکاظمي» نخست‌وزير عراق، امروز (سه‌شنبه)، با هيأتي بلندپايه از آمريکا به رياست «برت مک گرگ» هماهنگ‌کننده کاخ سفيد در امور خاورميانه و شمال آفريقا ديدار و گفت‌و‌گو کرد.

خبرگزاري عراقي «ناس» به نقل از دفتر نخست‌وزيري عراق در اين خصوص گزارش داد که «درک شولت» مشاور وزارت امور خارجه آمريکا، «جويي هد» دستيار وزير امور خارجه آمريکا در امور خاور نزديک و همچنين «دانا استرول»‌ معاون دستيار وزير دفاع آمريکا در امور خاورميانه در اين هيأت حضور داشته‌اند.

طبق بيانيه دفتر نخست‌وزيري عراق، «در اين ديدار، هماهنگي و همکاري مشترک در زمينه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار گرفته و بر فعال‌سازي نتايج گفت‌و‌گوي راهبردي ميان عراق و آمريکا به ويژه در ارتباط با خروج نيروهاي رزمي از عراق و همچنين توسعه همکاري در زمينه‌هاي اقتصادي، فرهنگي وتجاري تأکيد شده است».

در ادامه بيانيه مذکور همچنين آمده است که دو طرف، موضوع همکاري در زمينه بهداشتي، مبارزه با ويروس کرونا، کمک براي حمايت از برخي مراکز بهداشتي عراق مورد بحث و بررسي قرار داده‌اند.

دور جديدي از گفت‌وگوهاي راهبردي ميان بغداد و واشنگتن در تاريخ  ۱۱ ژوئن سال ۲۰۲۰ (۲۲ خرداد سال گذشته) در دولت «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور سابق آمريکا، به صورت ويديو کنفرانسي برگزار شد و دو طرف در خصوص موضوعات مختلفي به‌ ويژه خروج نيروهاي نظامي آمريکايي از عراق گفت‌و‌گو کردند.

در مرحله سوم گفت‌و‌گوهاي راهبردي، طبق اعلام بغداد، دو طرف درباره خروج نيروهاي رزمي بيگانه از خاک عراق توافق کرده‌اند. احمد الصحاف سخنگوي وزارت امور خارجه عراق در اين خصوص اعلام کرده بود: «حضور نيروهاي آمريکايي پس از اين گفت‌وگو به دادن مشاوره‌ و آموزش محدود خواهد شد و نيروهاي خارجي بر اساس يک جدول زماني مشخص خارج از عراق مستقر خواهند شد».

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar