logo
برگزیده
بین الملل

خودداری دادستان کل سابق آمریکا از محاکمه ترامپ بار دیگر جنجالی شد

منبع
فارس
بروزرسانی
خودداری دادستان کل سابق آمریکا از محاکمه ترامپ بار دیگر جنجالی شد

فارس/ يک قاضي فدرال آمريکا طي حکمي، دستور داد يادداشت وزارت دادگستري در ارتباط با رد اتهامات رئيس جمهور سابق اين کشور در دسترس عموم قرار گيرد.

به نوشته نشريه «پالتيکو»، «ايمي جکسون» قاضي آمريکايي پس از آن دستور انتشار اين يادداشت داخلي وزارت دادگستري را صادر کرد که گروهي با ارسال دادخواست رسمي، خواستار علني شدن آن طبق قانون آزادي اطلاعات شدند.
«رابرت مولر» بازرس ويژه رسيدگي به مداخله ادعايي روسيه براي پيروزي ترامپ در انتخابات، در آن زمان گفته بود ترامپ در روند انجام تحقيقات سنگ‌اندازي کرده است.
جکسون گفت، ارزيابي‌هاي انجام شده در اين نامه با اين پيش‌فرض صورت گرفته‌اند که ترامپ نبايد محاکمه شود و شوراي ويژه بررسي اتهامات ترامپ و ويليام بار در مورد بررسي شواهد موجود در پرونده، عامدانه کوتاهي کرده‌اند.
اين قاضي آمريکايي خاطرنشان کرد قاضي فدرال واشنگتن دي‌سي نيز در آن زمان ويليام بار را به‌خاطر اعلام نظر زودهنگام درباره گزارش بازرس مولر، مورد انتقاد قرار داده بود.
«راجر استون» مشاور سابق ترامپ، به‌خاطر اداي شهادت دروغ و سنگ‌اندازي در روند اين تحقيقات، قرار بود بين ۷ تا ۹ سال محکوميت دريافت کند اما با مداخله ويليام بار، حکم او چند سال کوتاه‌تر شد. استون در نهايت توسط شخص ترامپ مورد عفو قرار گرفت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar