برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

سید عبدالملک الحوثی: عربستان منافع خود را به منافع اسرائیل مقدم بداند

منبع
فارس
بروزرسانی
سید عبدالملک الحوثی: عربستان منافع خود را به منافع اسرائیل مقدم بداند

فارس/ سيد عبدالملک الحوثي، رهبر جنبش انصارالله يمن در برنامه «المنبر الموحد» در شبکه الميادين به بيان سخناني در خصوص روز جهاني قدس پرداخت و گفت که مردم يمن آرمان قدس و مسأله آزادي قدس را هرگز فراموش نخواهند کرد.

او در اين سخنان گفت که روز جهاني قدس مناسبت مهمي است که بايد امت اسلامي به پا خيزد و احساس مسئوليت کرده و در قبال موضوع اصلي خود که همان آرمان فلسطين است آگاهي يابد. او تأکيد کرد که مردم يمن با جهت‌گيري بر پايه ايمان خود موضع ثابتي در قبال پيروزي از حق و ياري مردم فلسطين دارند و در راستاي آزادي فلسطين و مقدسات و ساير اراضي کشورهاي عربي تلاش مي‌کنند.
رهبر انصارالله يمن افزود: «مردم ما دشمن اسرائيلي را خطري براي تمامي امت و امنيت و ثبات منطقه‌اي و جهاني مي‌داند. اسرائيل رژيم غاصبي است که مشروعيت ندارد و غده سرطاني است که بايد ريشه‌کن شود.»
او سازش برخي کشورهاي عربي با رژيم صهيونيستي را عدول از موضع حق و خيانت به اسلام و مسلمانان دانست و گفت که اين اقدام جهت‌گيري هميشگي آن‌ها و نفاقشان را بر ملا کرد.
عبدالملک الحوثي، با اين حال گفت که مشخص شدن سره از ناسره عامل کمک کنند‌ه‌اي براي تحول بزرگ و حرکت به سمت آرمان فلسطين است و موجب نجات فلسطينيان از کساني مي‌شود که در طول سال‌هاي دراز عامل بي تحرکي شده بودند.

او گفت که سازشکاران همواره نقش منفي در طول تاريخ مبارزه فلسطينيان بازي کرده و مانع اقدامات تأثيرگذار آنان شده‌اند و همواره در خدمت سياست‌هاي دشمن بوده‌اند.
رهبر جنبش انصارالله يمن سپس خواستار ارتباط تنگاتنگ ميان آزادگان امت اسلامي شد و گفت که آن‌ها بايد با همبستگي و هم‌افزايي در راستاي بيداري امت و به حرکت در آوردن توانايي امت تلاش کنند و در قبال آرمان فلسطين و مقابله با دشمن مسلمانان بيطرف باقي نمانند.
سيد عبدالملک الحوثي به درگيري جوانان فلسطيني با صهيونيست‌ها در اطراف مسجدالاقصي اشاره کرده و اين اقدام آن‌ها را ستود و خطاب به مقامات رژيم صهيونيستي گفت:‌«شما اکنون در تنگناي بزرگي قرار داريد و کساني که به خدا اعتماد دارند و صادقانه در راه خدا قدم بر مي‌دارند، با شما به مقابله برخواهند خواست.»
او افزود: «موضوع فلسطين امروزه از دست افراد سست عنصر و بي مايه نجات يافته و اين مقدمه‌اي براي پيروزي قطعي است که و بي شک وعده الهي محقق خواهد شد.»
رهبر جنبش انصارالله يمن در بخش ديگري از سخنان خود گفت که يمني‌ها بارها از دولت سعودي خواسته‌اند تا در ازاي آزادي سربازان ارتش اين کشور، اسراي حماس در نزد خود را آزاد کند اما تاکنون پاسخي به اين خواسته نداده است.»
او اصرار دولت سعودي به ادامه بازداشت اعضاي حماس را يک نشانه ننگ و شاهدي بر سرسپردگي رياض و خيانش به امت اسلامي و همراهي با دشمنان دانست.
عبدالملک الحوثي بار ديگر از دولت سعودي خواست تا در ازاي آزادي دو خلبان اين کشور و تعدادي از افسران سعودي، فلسطينيان در بند خود را آزاد کند و از مقامات رياض خواست تا خود را از ورطه خيانتي که در آن افتاده‌اند و ظلمي که به فلسطيني‌ها مي‌کنند نجات دهند.
او در آخر گفت که دولت سعودي بايد منافع خودو مصلحت افسران و خلبانانش را مقدم بر منافع دشمن اسرائيلي بداند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar