برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ونزوئلا برای انتخابات منطقه‌ای آماده می‌شود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ونزوئلا برای انتخابات منطقه‌ای آماده می‌شود

ايسنا/ رئيس شوراي انتخابات ونزوئلا اعلام کرد، اين کشور قرار است ۲۱ نوامبر سال جاري ميلادي در حالي انتخابات منطقه‌اي و محلي برگزار کند که اپوزيسيون خواستار برگزاري انتخابات پارلماني و رياست جمهوري نيز شده‌اند.

به نقل از خبرگزاري رويترز، انتخابات شهرداري‌ها و فرمانداري نخستين انتخاباتي است که توسط شوراي انتخابات جديد ونزوئلا که اوايل ماه جاري انتخاب شد، برگزار مي‌شود و اين شورا شامل سه عضو مرتبط با حزب حاکم و دو عضو نزديک به اپوزيسيون است. شوراي قبلي فقط از سوي وفادارن به نيکولاس مادورو، رئيس جمهوري اين کشور تشکيل شده بود.

اعضاي اين شورا باعث شد تا سياستمداران اپوزيسيون نيز براي شرکت در اين انتخابات تشويق شوند چون آنها انتخابات پارلماني چند سال پيش را به خاطر اينکه "آزاد و عادلانه نبود"، بايکوت کردند.

پدرو گالزاديا، رئيس اين شوراي جديد انتخاباتي گفت: اين شورا در نتيجه گفتگوي ملي است. با مشارکت فعال و اميدوار کننده در انتخابات است که مردم ونزوئلا خواسته روشن خود را بيان کرده‌اند. تفاوت‌ها و اختلافات ما بايد به صورت صلح آميز بر طرف شود.

اما خوآن گوآيدو، رهبري اپوزيسيون گفته که اين کشور آمريکاي لاتين بايد همزمان با انتخابات محلي و منطقه‌اي، انتخابات رياست جمهوري و پارلماني را نيز برگزار کند و حتي پيشنهاد لغو تدريجي تحريم‌هاي واشنگتن را نيز مطرح کرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره