نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

یورش صهیونیست‌ها به «مسجدالاقصی»

منبع
مهر
بروزرسانی
یورش صهیونیست‌ها به «مسجدالاقصی»

مهر/ نظاميان و شهرک نشينان رژيم صهيونيستي امروز يکشنبه به صورت وحشيانه به مسجدالاقصي يورش بردند.

به گزارش شبکه الاقصي، سلسله اقدامات خصمانه صهيونيست‌ها عليه فلسطينيان در قدس اشغالي همچنان ادامه دارد. نظاميان صهيونيست به صورت وحشيانه به مسجدالاقصي يورش بردند.

بر اساس اين گزارش، به دنبال اين يورش درگيري شديدي ميان نظاميان صهيونيست و شهروندان فلسطيني حاضر در مسجدالاقصي درگرفت. رسانه‌هاي عرب زبان همچنين اعلام کردند که شهرک‌نشينان نيز با چراغ سبز نظاميان صهيونيست وارد مسجدالاقصي شدند.

در همين حال، فلسطين اليوم اعلام کرد که در جريان يورش صهيونيست‌ها به مسجدالاقصي شماري از شهروندان فلسطيني بازداشت شدند. همزمان، نظاميان صهيونيست به نقاط مختلف کرانه باختري نيز يورش برده و ۱۵ فلسطيني را بدون تفهيم اتهام دستگير کردند.

اين تحولات درحالي است که رئيس دفتر سياسي حماس و دبيرکل جنبش جهاد اسلامي امروز تلفني گفتگو کردند. جنبش حماس در بيانيه‌اي اعلام کرد که دو طرف در اين گفتگوي تلفني، پيروزي ملت و مقاومت قهرمان فلسطين بر دشمن صهيونيستي در جنگ غزه را به يکديگر تبريک گفتند.

هنيه و النخاله ضمن اشاره به وحدت گروه‌هاي فلسطيني در ميدان نبرد و فعاليت‌هاي سياسي، به بررسي سير تحولات در قدس، مسجد الاقصي، منطقه شيخ جراح و سرزمين‌هاي اشغالي پرداختند. دو طرف تاکيد کردند که نبرد شمشير قدس پيروزي بزرگي براي مقاومت و ملت فلسطين، امت اسلامي و عربي و تمامي آزادگان جهان بود و اوضاع پس از اين نبرد با قبل از آن کاملاً متفاوت خواهد بود.

نبرد سخت و طاقت‌فرساي گروه‌هاي مقاومت فلسطين با رژيم صهيونيستي تحت عنوان «شمشير قدس» سرانجام بامداد جمعه پس از اعلام آتش بس، به پايان رسيد. همانطور که پيش بيني مي‌شد، رژيم صهيونيستي عليرغم رجزخواني‌هاي فراوان، تحت فشار حملات موشکي و گسترده گروه‌هاي مقاومت در نهايت تَن به پذيرش آتش بس داد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar