نماد آخرین خبر

واکنش رئیس جمهور عراق به خشونت‌ها در اعتراضات بغداد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
واکنش رئیس جمهور عراق به خشونت‌ها در اعتراضات بغداد

ايسنا/ رئيس جمهوري عراق در واکنش به تظاهرات روز سه شنبه معترضان اعلام کرد، شناسايي قاتلان تظاهرکنندگان و فعالان حقي است که از بين نمي‌رود.

به نقل از سومريه نيوز، برهم صالح، رئيس جمهوري عراق در توييتي نوشت، شناسايي قاتلان تظاهرکنندگان و فعالان حقي است که از بين نمي‌رود و استفاده از گلوله واقعي در تظاهرات نبايد بدون تحقيقات و مجازات بماند.

وي افزود، حفاظت از امنيت و اموال عمومي وظيفه ملي است. تظاهرات مسالمت آميز حقي قانوني و مظهر عزم عراقي ها براي داشتن کشوري مقتدر و داراي حاکميت است و تحقق آرمانهاي جوانان مستلزم تضمين انتخاباتي شفاف است.

مصطفي الکاظمي، نخست وزير عراق هم پيش از اين اعلام کرده بود، براي انجام تحقيقات شفاف درمورد حقيقت حوادث تظاهرات اخير در ميدان التحرير عزمش را جزم کرده است.

وي در توييتي نوشت: "ما از آزادي اعتراضات مسالمت آميز در عراق حمايت کرديم و دستورات سختگيرانه‌اي را براي محافظت از معترضان، خويشتنداري و منع استفاده از گلوله‌ به هر دليل را صادر کرديم."

ميدان التحرير و ميادين ديگر بغداد روز سه شنبه با هدف مطالبه مجازات عاملان قتل تظاهرکنندگان سال ۲۰۱۹ صحنه تظاهرات گسترده فعالان بود.

اين تظاهرات به درگيري بين معترضان و نيروهاي امنيتي منجر شد که در اثر آن دو معترض کشته و ده‌ها تن از جمله پرسنل امنيتي زخمي شدند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar