برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

جایزه واکسن زدن؛ مرغ، گاو و خانه‌ی میلیون دلاری

منبع
عصر ايران
بروزرسانی
جایزه واکسن زدن؛ مرغ، گاو و خانه‌ی میلیون دلاری

عصر ايران/ هنگ کنگ به برندگان واکسينه خود جوايزي مانند کوپن هاي اعتباري خريد، پرواز و جديدا آپارتمان 1.4 ميليون دلاري هديه مي دهد.

مرغ، گاو، مرخصي استحقاقي و حتي آپارتمان ميليون دلاري جوايز طرح تشويقي کشورهاي آسيايي براي تزريق کنندگان کرونا هستند.

کشورهاي آسيايي از تايلند تا اندونزي و هنگ کنگ به صورت قرعه کشي به دريافت کنندگان واکسن هدايايي مثل مرغ يا آپارتمان مي دهند تا مردم اين بخش جهان با ترديد در برابر واکسيناسيون مبارزه کنند.

يکي از مقامات سازمان واکسيناسيون استان جاواي غربي اندونزي به عنوان طرح تشويقي واکسيناسسون کرونا به يک مرد 67 ساله يک مرغ مي‌دهد/ عکس: رويترز

مقامات بسياري از کشورهاي جنوب شرقي آسيا شروع به برگزاري قرعه کشي براي دريافت کنندگان واکسن کرده‌اند تا افراد بيشتري را به واکسيناسيون کوويد- 19 تشويق کنند.

مقامات منطقه "ماي چائم" واقع در "چيانگ ماي" تايلند از گاو براي تشويق مردم به تزريق واکسن در اين منطقه استفاده کردند. اين طرح در اين منطقه مورد استقبال قرار گرفته است.

"اينخام تونگخاتم" 65 ساله که برنده يک گاو ماده يک ساله به ارزش 10 هزار بات (واحد پول تايلند) يا 320 دلار است در اين باره گفت: اين بهترين هديه عمرم بود.

مقامات اين ناحيه مي‌گويند بيش از 50 درصد از 1400 شهروند مسن يا گروه پرخطر در هفته دوم واکسيناسيون و با وعده 27 راس گاو به عنوان جايزه براي دريافت واکسن ثبت نام کرده‌اند.

از 66 ميليون نفر جمعيت تايلند تنها 4.76 ميليون نفر دور اول واکسن کرونا را دريافت کرده‌اند.

بسياري از مردم کشورهاي آسيايي تمايلي به تزريق واکسن ندارند زيرا با طيف وسيعي از شايعات و اطلاعات نادرست مواجه‌اند و شک و ترديدهاي زيادي در باره ايمني، اثربخشي و باورهاي مذهبي دارند.

در هنگ کنگ که بيماري همه‌گير کرونا در آن تحت کنترل نسبي قرار دارد، مقامات نگران شيوع و اوج گيري دوباره ويروس به دليل نرخ پائين واکسيناسيون هستند.

از اين رو هنگ کنگ در قرعه کشي براي برندگان واکسينه شده خوش شانس خود جوايزي مانند تخفيف و کارت‌ و کوپن‌هاي اعتباري خريد، پرواز و جديدا آپارتماني به ارزش 10.8 ميليون دلار هنگ کنگ (1.4 ميليون دلار) در نظر گرفته است.

برخي از مشاغل هنگ کنگ نيز به کارمندان واکسينه شده خود مرخصي استحقاقي ارائه مي‌دهند.

يک باشگاه ورزشي خصوصي در اين کشور به جاي پاداش از روشي تنبيهي براي واکسيناسيون کارمندان خود استفاده کرده و به آنها دستور داده تا پايان ماه ژوئن واکسينه شوند. کارمندان اين باشگاه ورزشي در صورت سرپيچي از اين دستور از ارتقا يا افزايش حقوق محروم خواهند شد.

در کشوري مانند اندونزي که آسيب شديدي از شيوع ويروس کرونا ديده مقامات براي برطرف کردن ترس از واکسن تلاش مي‌کنند.

اندونزي از ابتداي شيوع ويروس کرونا از ابتلاي 1.9 ميليون مبتلا و جان باختن 53280 مرگ خبر داده است. مطالعات اخير روي سمپل هاي سرومي نشان داده که ميزان شيوع کوويد-19 در اين کشور مي‌تواند 30 برابر بيشتر از ميزان مطرح شده باشد.


"آسب سائه پودين" 67 ساله ساکن "سيپاناس" در استان "جاواي غربي" اندونزي در اين باره گفت: مي ترسيدم که در صورت تزريق واکسن سريعا بميرم. خبرها و شايعاتي نيز در باره ساخت واکسن از خوک ها شنيده مي‌شد.

بسياري از مسلمانان اندونزي که حدود 85 درصد از جمعيت اين کشور را تشکيل مي‌دهند نگران اين هستند که آيا واکسن ها از نظر اسلام حلال است يا خير.

مقامات "سيپاناس" مي‌گويند اثبات ايمني يا حلال بودن واکسن به سالمندان بسيار سخت تر است. بنابراين انها نيز مانند تايلند به مشوق‌هاي دامي روي آورده اند و به بزرگ سالان که واکسن تزريق مي‌کنند يک مرغ مي‌دهند.

"گاليح آپران" رئيس پليس منطقه در اين باره گفت: "افراد مسن به دلايل مختلف تمايلي به واکسن زدن ندارند. برخي مي‌گويند که مي‌خواهند واکسن بزنند اما نمي‌آيند و برخي نيز از اين روند مي‌ترسند".

بنابراين ما با دادن مرغ به عنوان جايزه مشارکت آنها در واکسيناسيون را افزايش مي دهيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره