برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

چین آمریکا را به اخاذی متهم کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
چین آمریکا را به اخاذی متهم کرد

ايسنا/ سخنگوي وزارت خارجه چين امروز دوشنبه تهديد واشنگتن را مبني بر رويارويي پکن با انزواي بين‌المللي در صورت عدم موافقت با يک تحقيق ديگر درباره منشاء کرونا "اخاذي و تهديد محض" خواند.

به گزارش اسپوتنيک، روز يکشنبه جيک ساليوان، مشاور امنيت ملي آمريکا در مصاحبه با فاکس نيوز گفت، واشنگتن فشار بيشتري بر چين وارد ميکند تا درباره منشاء کروناويروس تحقيق کند و تاکيد کرد که پکن در صورت عدم همکاري با انزوا مواجه خواهد شد.  
ژائو ليجيان، سخنگوي وزارت خارجه چين در کنفرانس مطبوعاتي خود گفت: اظهارات طرف آمريکايي اخاذي و تهديد محض است. چين نارضايتي عميق خود را ابراز کرده و عميقا مخالف آن است و ما هرگز اين را نمپذيريم.
او تاکيد کرد، چين از زمان آغاز پاندمي کرونا درباره اين مساله "شفاف و باز" عمل کرده است و بدون پيش شرط تجربياتش را با ديگر کشورها در زمينه جلوگيري و پيشگيري از اين پاندمي، تشخيص و درمان به اشتراک گذاشته است. او به پذيرش دو تيم کارشناسي بين‌المللي از طرف سازمان جهاني بهداشت اشاره کرد.
اين سخنگو با بيان اينکه تشخص منشاء کرونا مساله‌اي علمي است و نبايد خودسرانه سياسي شود، گفت: اظهاراتي مبني بر اينکه چين به تحقيقات "نه" گفت، کاملا بي اساس است. اظهاراتي مبني بر اينکه چين با انزواي بين‌المللي مواجه خواهد شد، ارعاب عامدانه است. 

اوايل امسال، سازمان جهاني بهداشت يک کميسيون حقيقت‌ياب عازم ووهان کرد و در آنجا کارشناسان به بررسي يک آزمايشگاه، بيمارستانها و بازارها پرداختند تا شايد نشانه اي از منشاء ويروس کرونا بيابند. آنها به نتيجه رسيدند که نشت از اين آزمايشگاه "کاملا غيرمحتمل" است و اين ويروس عمدتا از خفاش‌ها و از طريق حيوانات واسطه به انسانها منتقل ميشود. به دنبال اين تحقيق، واشنگتن ابراز نگراني کرد که آيا چين اطلاعات خام در مورد کرونا را به موقع در اختيار سازمان بهداشت جهاني قرار داده باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره