برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

حمله انتحاری به نیروهای آلمانی در مالی

منبع
تسنيم
بروزرسانی
حمله انتحاری به نیروهای آلمانی در مالی

تسنيم/ بعد از يک حمله انتحاري به يک واحد گشت نيروهاي آلماني عمليات سازمان ملل در مالي که طي آن ۱۲ نفر مجروح شدند، درخواست‌ها براي بازنگري در اين عمليات بالا گرفته است.

به نقل از روزنامه "پاساير نويه پرسه"، در حمله‌اي تروريستي به يک گشت سازمان ملل نيروهاي آلماني در مالي حدود 12 نيروي ارتش آلمان زخمي شدند.

رسانه‌هاي آلماني از يک حمله انتحاري گزارش دادند. يک خودروي بمب‌گذاري شده در کمپ موقت "مينوسما" در حوالي شهر تارکينت منفجر شده است. محل انفجار حدود 140 کيلومتري منطقه گائو جايي که سربازان آلماني مستقر هستند اعلام شده است.

در حال حاضر حدود 900 سرباز آلماني در ماموريت حفظ صلح سازمان ملل در مالي شرکت مي کنند. در مجموع بيش از 13 هزار سرباز حافظ صلح براي کنترل و مهار گروه‌هاي مسلح تروريستي وابسته به القاعده و داعش در مالي مستقر هستند.

وزير دفاع آلمان اعلام کرد که از 12 نيروي آلماني زخمي شده در اين حمله انتحاري 3 نفر به شدت مجروح شده است. يک نيروي سازمان ملل از کشوري ديگر هم در اين عمليات انتحاري مجروح شد.

فرانک والتر اشتاين ماير، رئيس جمهور آلمان اين حمله انتحاري به نيروهاي آلماني در مالي را تکان دهنده ارزيابي کرد و با خانواده هاي آسيب ديدگان ابراز همدردي کرد.

"هايکو ماس"، وزير امور خارجه آلمان هم اين اقدام را محکوم کرده و گفت: اين حمله بار ديگر لزوم اين مسئله را نشان مي دهد که ايستادگي ما در برابر تروريست ها تا چه انداره اهميت دارد. ساحل آفريقا و مالي بايد از دست تروريست ها آزاد شوند.

پارلمان آلمان هم در اين باره ابراز نگراني و دلسردي کرده است. "الکساندر مولر"، از سياستمداران دفاعي حزب ليبرال دموکرات آلمان در اين باره گفت: اين حمله خطري را نشان مي دهد که ارتش آلمان در عمليات هاي خارجي خود به صورت روزمره در معرض آن قرار دارد و اينکه پارلمان آلمان چه مسئوليتي هنگام اجراي اين عمليات ها دارد.

ديتمار بارتش، رئيس فراکسيون چپ ها در پارلمان آلمان هم از پارلمان آينده در اين کشور که در چند ماه آينده بر سر کار خواهد آمد بازنگري اساسي درباره ماموريت هاي ارتش آلمان در خارج را خواستار شد.

سخنگوي سياست دفاعي فراکسيون حزب افراطي جايگزيني براي آلمان هم در اين باره گفت : کسي که نيروهاي ارتش آلمان را به عمليات هاي خارجي اعزام ي کند بايد دلايل خوبي بياورد.

در مقابل آرمين لاشت، رئيس حزب دموکرات مسيحي و نامزد صدر اعظمي آينده از اتحاديه احزاب متحد مسيحي از عمليات ارتش آلمان در مالي حمايت کرده و گفته است که ارتش آلمان به دلايل خوبي در اين عمليات حضور دارد. وي در اين باره گفت: ارتش آلمان بايد امنيت در مبارزه با تروريسم در يکي از فقيرترين کشورهاي روي زمين را تضمين کند. اين ماموريت از آنجايي که تضمين کننده صلح است اهميت دارد.

رئيس اتحاديه نيروهاي مسلح آلمان هم خواستار حمايت بيشتر از نيروهاي شرکت کننده در عمليات هاي خارجي شده و خواستار حمايت از آن ها حتي با هواپيماي بدون سرنشين مسلح شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره