برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هشدار مشاور مرکل در مورد افزایش موارد ابتلا به کرونا در آلمان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هشدار مشاور مرکل در مورد افزایش موارد ابتلا به کرونا در آلمان

ايرنا/ رئيس دفتر "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان ضمن ابراز نگراني در مورد افزايش موارد جديد ابتلا به کرونا طي هفته هاي آينده، گفت که ممکن است اين رقم تا پايان سپتامبر (۸ مهر) به يکصد هزار مورد در روز برسد و مشکلات بزرگي را براي بسياري از مشاغل ايجاد کند.

به گزارش رويترز، پس از ۲ ماه کاهش پايدار موارد ابتلا به کوويد – ۱۹ در بزرگترين اقتصاد اروپا، موارد جديد ابتلا از اوايل ماه جاري ميلادي به واسطه شيوع گونه دلتاي اين بيماري افزايش يافته است.
"هلگه براون" رئيس دفتر مرکل يادآور شد که موارد ابتلا به ميزان ۶۰ درصد در هفته افزايش داشته است، حتي با وجودي که تقريبا نيمي از جمعيت آلمان کاملا واکسينه شده اند.
وي گفت: اگر گونه دلتا به گسترش با اين سرعت ادامه دهد و ما با آن از طريق واکسيناسيون بيشتر يا تغيير رفتار مقابله نکنيم، آن وقت تنها طي ۹ هفته ۸۵۰ مورد از هر ۱۰۰ هزار نفر موارد ابتلا خواهيم داشت.
وي با اعلام اينکه اين رقم برابر با ۱۰۰ هزار مورد جديد ابتلا در روز است، تاکيد کرد که تاثير اين وضعيت بسيار شديد است زيرا افراد زيادي مجبور به قرنطينه خواهند شد.
رئيس دفتر مرکل افزود: تاثير اين مساله بر روند کار کارخانه ها قابل توجه خواهد بود. ما در حال حاضر شاهد اين وضعيت در انگليس هستيم.
انستيتو رابرت کخ که مرتبط با بيماري هاي مسري است، روز يکشنبه اعلام کرد که شمار موارد ابتلا در روز گذشته به ميزان يک هزار و ۳۸۷ نفر افزايش يافته و به ۳.۷۶ ميليون نفر رسيده است.
رئيس دفتر صدراعظم آلمان از مردم اين کشور خواست واکسن بزنند. حدود ۶۰ درصد از ۸۳ ميليون نفر جمعيت کشور آلمان دُز اول واکسن را دريافت کرده و حدود ۴۸ درصد نيز کاملا واکسينه شده اند.
در حالي که آلمان تاکيد کرده است که مردم را مجبور به واکسن زدن نمي کند، براون گفت که افرادي که از زدن واکسن خودداري مي کنند، با محدوديت هايي روبه رو خواهند شد.
وي اين محدوديت ها را شامل ورود به رستوران، سينما و ورزشگاه براي افراد واکسينه نشده دانست، اما در عين حال تاکيد کرد که احتمالا نيازي به قرنطينه کامل احساس نخواهد شد.
حدود ۹۱ هزار و ۵۲۴ نفر در آلمان به دليل ابتلا به کوويد – ۱۹ فوت کرده اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره