برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

بیانیه دفتر الکاظمی درباره جزئیات دیدار وی با بایدن

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بیانیه دفتر الکاظمی درباره جزئیات دیدار وی با بایدن

ايسنا/ دفتر رسانه‌اي نخست وزير عراق جزئيات ديدار روز دوشنبه وي با رئيس جمهور آمريکا را اعلام کرد.

به نقل از شفق نيوز، مصطفي الکاظمي، نخست وزير عراق روز دوشنبه در کاخ سفيد با جو بايدن، رئيس جمهور آمريکا در جريان چهارمين و آخرين دور از مذاکرات استراتژيک دو کشور ديدار و گفتگو کرد.

در بيانيه صادر شده درباره اين ديدار از سوي دفتر الکاظمي آمده است: "دو طرف در اين گفتگوها به تقويت روابط در همه زمينه‌هاي امنيتي، اقتصادي، فرهنگي، آموزشي و بهداشتي پرداختند".

براساس اين بيانيه، طي ديدار بايدن و الکاظمي بر"منحصر کردن روابط امنيتي بين دو کشور به ارائه مشاوره، آموزش و پشتيباني از توانايي‌هاي نظامي عراق، پشتيباني فني از نيروهاي مسلح عراق و پايان حضور نيروهاي رزمي آمريکا در عراق تا ۳۱ دسامبر سال جاري توافق شد. "

بايدن طبق اين بيانيه ، "الکاظمي و نقش دولت عراق در سوق دادن اين کشور به سمت ثبات و سهم موثر آن در ايجاد بنيان‌هاي صلح و آرامش در خاورميانه" را ستود.

در اين نشست همچنين بر حمايت ايالات متحده آمريکا از عراق در برگزاري انتخابات پارلماني برنامه ريزي شده براي دهم اکتبر آينده تاکيد شد."

الکاظمي تأکيد کرد ، "عراق خواهان روابط مستحکم و مشارکت قوي با آمريکا بر اساس احترام به حاکميت عراق و حفظ منافع آن و در چارچوب توافق نامه استراتژيک بين دو کشور " است.

وي همچنين از حمايت آمريکا بابت تلاش براي برگزاري انتخابات پارلماني عراق طبق برنامه تشکر کرد.

طرفين در مورد گسترش سرمايه گذاري شرکت‌هاي آمريکايي در عراق و اقدامات دولت عراق در زمينه ايجاد فضايي جذاب براي سرمايه گذاران، به روشي که ثبات اقتصادي و فرصت‌هاي اشتغال را افزايش دهد، گفتگو کردند.

در اين جلسه همچنين در مورد تلاش‌هاي دو جانبه و همکاري مشترک در مبارزه با بيماري همه گير کرونا بحث شد و بايدن بر آمادگي کشورش براي تهيه واکسن‌هاي بيشتر به منظور حمايت از تلاش‌هاي دولت عراق در پيشگيري و حفاظت از سلامت مردم تاکيد کرد.

بايدن همچنين تأکيد کرد که همکاري واشنگتن با عراق در مبارزه با تروريسم ادامه خواهد داشت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره