برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

وزیر دفاع آمریکا: از گفتگو با کره‌شمالی استقبال می‌کنیم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
وزیر دفاع آمریکا: از گفتگو با کره‌شمالی استقبال می‌کنیم

ايسنا/ وزير دفاع آمريکا گفت، کشورش از گفتگو با کره شمالي استقبال مي کند اما همزمان متمرکز بر تعهدش به کمک به دفاع از کره جنوبي است، او تاکيد کرد که واشنگتن به دنبال رويارويي با پکن نيست.

به گزارش اسپوتنيک، لويد آستين، وزير دفاع آمريکا در جريان سخنراني در يک اجلاس در سنگاپور گفت: تا جايي که مساله به کره شمالي مربوط مي شود ما از گفتگو استقبال مي کند. ما همچنين متمرکز بر تعهدمان، مسئوليتمان به کمک به دفاع از جمهوري کره (کره جنوبي) نيز باقي مي مانيم.
آستين گفت، واشنگتن آمادگي خود براي پايبندي به تعهداتش را "داراي اهميت فراوان" مي داند.
وي افزود: اما بار ديگر ما همچنان موافق گفتگو (با کره شمالي) هستيم.
آستين تاکيد کرد: رقابت ذاتي بين ايالات متحده و چين از وضعيت نظامي و اقتصادي آنها ناشي مي‌شود. واشنگتن به دنبال رويارويي با پکن نيست ، اما آماده جلوگيري از هرگونه درگيري است. ما لزوما [با چين] رقابت مي کنيم زيرا ما دو قدرت بزرگ اقتصادي هستيم ، هر دو داراي قدرت نظامي چشمگير هستيم ، اما به دنبال درگيري با چين نيستيم. 

به گفته رئيس پنتاگون ، رقابت آمريکا با چين چند وجهي است و شامل نظامي ، اقتصادي ، علمي و فناوري است. آستين گفت: "يک رقابت وجود خواهد داشت زيرا ما دو کشور بزرگ با اقتصاد فوق العاده بزرگ هستيم."
از زمان نشست رهبران آمريکا و کره شمالي در فوريه ۲۰۱۹ در هانوي، گفتگوي ميان دو کشور و همينطور گفتگوي بين دو کره در بن بست قرار داشته است. مذاکرات بيشتر مربوط به خلع سلاح هسته اي در اکتبر ۲۰۱۹ در سوئد هم نتوانست بن بست را بشکند.
سفر آستين به سنگاپور که تا فردا چهارشنبه طول ميکشد بخشي از يک تور سفرهاي او به منطقه جنوب شرق آسيا است. او در جريان اين سفر به ديدار وزير دفاع سنگاپور رفت تا با او در خصوص روابط دفاعي و همکاري در حوزه هايي نظير دفاع سايبري و ارتباطات استراتژيک به بحث بپردازد. او در ادامه اين سفرش به ويتنام و فيليپين خواهد رفت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره