برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

افت محبوبیت معاون بایدن و نگرانی دموکرات‌ها درباره انتخابات

منبع
ايسنا
بروزرسانی
افت محبوبیت معاون بایدن و نگرانی دموکرات‌ها درباره انتخابات

ايسنا/ نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهند، با گذشت شش ماه از عمر دولت جديد آمريکا، کامالا هريس از ميزان محبوبيت کمتري به نسبت جو بايدن برخوردار است.

به گزارش پايگاه خبري هيل، کامالا هريس، معاون رئيس‌جمهوري آمريکا مواردي از گام‌هاي تاکتيکي اشتباه خارج از کاخ سفيد داشته است که به گفته دموکرات‌ها نشان مي‌دهد او از مسووليتي که بر شانه دارد، به طور کامل آگاهي ندارد.

به طور تاريخي،‌ معاون‌هاي رياست جمهوري عملکردي بهتر از رهبر کاخ سفيد ندارند اما درصدهاي پايين او از چشم تحليلگران دور نمانده است.

بر اساس ميانگين مجموع گردآوري شده از سوي ريل کلير پاليتيکز (RealClearPolitics)، هريس در سه نظرسنجي اخير، رتبه نامطلوب ۴۶ درصدي را کسب کرد. اين عدد ۳ امتياز کمتر از ۴۳ درصد بايدن در همان رده است. همچنين در نظرسنجي اکونوميست-يوگاو که از ۲۴ تا ۲۷ ژوئيه انجام شد، عدم محبوبيت هريس به ۴۸ درصد رسيد.

معمولا سفرهاي ميان دوره معاون رئيس جمهوري آمريکا به مناطق کنگره، راهي براي جلب نظر مردم به کانديداهاست اما درصدهاي پايين هريس اين سوال را ايجاد مي‌کند که او چطور مي‌خواهد به دموکرات‌ها کمک کند که اکثريت شکننده خودشان را در مجلس نمايندگان و سنا حفظ کنند.

يک استراتژيست دموکرات مي‌گويد: تا به الان، ضرر بالقوه او براي برخي از نامزدها بيش از فايده بوده است. او اکنون از جايگاه ويژه‌اي برخوردار نيست که به مناطق خاص سفر کند. حتي برخي از متحدان هريس هم ترديد دارند که او بتواند حرکت يکپارچه‌اي به سمت انتخابات ميان دوره سال آتي داشته باشد. هيچکس نيست که بگويد او عملکرد فوق‌العاده‌اي داشته است، چون اولين سوال اين است که در چه مورد؟ او يک مشت اشتباهات داشته است.

سخنگوي معاون بايدن هنوز در اين رابطه اظهارنظري نکرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره