برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جولیانی: هرکس فکر کند مجرم هستم احمق است

منبع
فارس
بروزرسانی
جولیانی: هرکس فکر کند مجرم هستم احمق است

فارس/ وکيل پيشين رئيس جمهور سابق آمريکا ضمن رد اتهاماتي که عليه او وارد شده‌ گفت، هرکس فکر کند او جرمي مرتکب شده، احمق است.

«رودي جولياني» وکيل پيشين «دونالد ترامپ» رئيس جمهور سابق آمريکا اتهامات متعددي که عليه وي مطرح شده‌اند تکذيب کرد.

به نوشته روزنامه «گاردين»، جولياني در مصاحبه‌اي گفت: «من جرمي مرتکب نشده‌ام و اگر فکر مي‌کنيد جرمي مرتکب شده‌ام، احتمالاً واقعاً احمق هستيد چون نمي‌دانيد من چه کسي هستم».

وکيل سابق ترامپ که پروانه وکالتش در نيويورک و واشنگتن به‌خاطر دفاع از ادعاي تقلب در انتخابات باطل شده است، مدعي شد او فردي است «که مافيا را به زندان انداخت، تروريست‌ها را به زندان انداخت، کميسيونرهاي [شهردار سابق] اِد کاچ و بدترين آدم‌هاي وال استريت را به زندان انداخت».

 جولياني که به‌خاطر عدم ثبت اسم خود به عنوان مأمور خارجي حين سفرش به اوکراين به قصد لابي‌گري، تحت تحقيقات فدرال قرار دارند، اتهامات در اين زمينه را بي اساس خوانده و گفت: «من اسمم را ثبت نکنم؟ احمقانه است».

اين وکيل آمريکايي در ادامه گفت: «اگر بخواهند مرا به زندان بياندازند، چيزي بيش از اشتياق خواهم داشت و اگر اين کار را کنند، آن‌ها در آن دنيا عقوبت کارشان را مي‌بينند نه من. من کار غلطي انجام نداده‌ام».

هنگامي که از او سوال شد اگر فکر مي‌کند بي‌گناه است چرا اشتياق رفتن به زندان را دارد، پاسخ داد: «زيرا آن‌ها دروغ مي‌کنند. آن‌ها تقلب مي‌کنند».

جولياني که در زمان حملات يازده سپتامبر شهردار نيويورک بود، در ادامه اين مصاحبه، به تبعيضي که ميان او و «اندرو کومو» شهردار فعلي دموکرات اين شهر انجام مي‌شود، گلايه کرد. کومو علاوه بر عملکرد سوال برانگيز درخصوص مقابله با شيوع ويروس کرونا در مراکز نگه‌داري افراد کم‌توان، با اتهامات آزار جنسي نيز روبه‌رو است.

در ادامه، مجري برنامه با اشاره به سخنراني جولياني در روز حمله به کنگره آمريکا که «اجراي عدالت از طريق مبارزه» را خواستار شده بود، از وي پرسيد آيا حملات مرگبار روز ششم ژانويه مصداق جرم محسوب مي‌شود؟

وکيل سابق ترامپ در پاسخ گفت: «باور دارم که ششم ژانويه يک جرم بود. باور دارم که آن‌ها مرتکب جرم تعرض شدند. قبول دارم که تخريب‌هايي انجام دادند».

او در ادامه گفت، اين نگراني را ندارد که به‌خاطر کار کردن براي ترامپ، «ميراثش» لکه دارد شود زيرا معتقد است که در نهايت بي‌گناهي او اثبات خواهد شد.

اين در حالي است که اخيراً دو خبرنگار روزنامه «واشنگتن پست» در کتاب «خودم به تنهايي مي‌توانم اوضاع را رو به راه کنم: يک سال آخر فاجعه بار دونالد جي. ترامپ» نوشته‌اند جولياني در تلاش براي همراهي با رئيس جمهور سابق آمريکا براي تغيير نتيجه انتخابات رياست جمهوري ۲۰۲۰، در حالي که مشروب مصرف کرده بود به ترامپ مي‌گفت: «فقط بگو ما برديم».

جولياني بعد از انتخابات رياست‌جمهوري آمريکا مسئول رسيدگي به شکايات کمپين ترامپ درخصوص وقوع تقلب در انتخابات رياست جمهوري ۲۰۲۰ بود اما تقريباً تمامي اين شکايت‌ها در دادگاه‌هاي آمريکا رد شدند. درپي شکست تيم جولياني در به کرسي نشاندن ادعاي تقلب در انتخابات، گزارش شد که ترامپ به نزديکانش دستور داده دستمزدهاي او را پرداخت نکنند.

در همين راستا بهمن سال گذشته، شرکت انتخاباتي «دامينيون» که تأمين دستگاه‌هاي دسته‌بندي آراي انتخابات رياست جمهوري امسال آمريکا را برعهده داشت، با تشکيل پرونده اعاده حيثيت عليه جولياني خواستار دريافت غرامت ۱.۳ ميليارد دلاري شد.


جنجال‌هاي پيرامون وکيل سابق ترامپ به ادعاي تقلب در انتخابات ختم نمي‌شود. حدود دو ماه پيش رسانه‌هاي آمريکا گزارش دادند مأموران فدرال آمريکا با حکم وزارت دادگستري، منزل و دفتر کار جولياني را مورد تفتيش قرار دادند. روزنامه نيويورک‌تايمز در اين‌باره نوشت به نظر مي‌رسد که اين تحقيقات درباره لابي‌گري او با مقامات اوکرايني در طول دوره رياست جمهوري ترامپ است.

علاوه بر اتهام لابي‌گري جولياني در اوکراين، وزارت دادگستري آمريکا در حال تحقيق درباره ادعاي تلاش‌هاي او براي لابي به نفع ترکيه است. طبق گزارش اين رسانه آمريکايي، رودي جولياني در سال ۲۰۱۷ از ترامپ خواسته بود که اتهام‌هاي قضات فدرال عليه «رضا ضراب» رفع شود. رضا ضراب تاجر ايراني - ترکيه‌اي است که به اتهام دور زدن تحريم‌هاي ايران از سوي آمريکا متهم شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره