برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نخست وزیر عراق آغاز اجرای طرح "برگه سفید" را اعلام کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نخست وزیر عراق آغاز اجرای طرح "برگه سفید" را اعلام کرد

ايسنا/ نخست‌وزير عراق در سخناني آغاز اجراي سازوکارهاي اجرايي و اجرايي طرح اصلاحات اقتصادي در اين کشور را اعلام کرد.

به نقل از رويترز، مصطفي الکاظمي، نخست‌وزير عراق در سخناني پيش از آغاز جلسه کميته عالي اصلاح، از آغاز اجراي سازوکارهاي اجرايي و اجرايي طرح اصلاحات اقتصادي در اين کشور خبر داد.

وي در اين باره گفت: از زماني که ما "برگه سفيد"، (طرح اصلاحات اقتصادي عراق) اصلاحات را براي مقابله با فساد گسترده در کشور مطرح کرديم، در حال ايجاد فضاي مناسب براي اجراي آن هستيم و جلسه امروز براي اعلام آغاز اجراي سازوکارهاي اجرايي و اجرايي طرح اصلاحات اقتصادي در چارچوب برگه سفيد است.

وي درباره اين طرح اصلاحات افزود: اين طرح راه حلي براي بحران مزمن مديريت اقتصادي ارائه مي‌دهد؛ بحراني که وابستگي کامل به نفت و عدم تنوع منابع درآمد شاخصه آن است. ما مي‌خواهيم به عراقي‌ها بگوييم که درباره اصلاحات جدي هستيم، بنابراين برنامه مديريت اقتصاد کوتاه مدت نبوده و هدف آن اصلاحات يکپارچه طي پنج سال است.

الکاظمي ادامه داد: خسارت‌هاي وارد شده به اقتصاد عراق بسيار زياد است و به همين دليل امکان اجراي طرح اصلاحات در مدت کوتاه وجود ندارد و هرکسي که قول دهد اين کار را انجام دهد، دچار توهم شده است. هدف رشد کشور عراق است و نه دولت فعلي؛ چراکه عمر دولت‌ها سپري مي‌شود و اين کشور است که پابرجاست و به همين دليل است که ما با تمام عزم خود مي‌خواهيم اعتبار اقتصادي عراق را بازيابي کنيم.

وي ادامه داد: از زماني که ما مديريت اجرايي عراق را بر عهده گرفتيم، سخت در تلاش براي اجراي اصلاحات بوده‌ايم تا با کمترين ضرر و زيان براي همه مواجه شويم. آينده فرزندان ما مهم‌تر از هر چيزي است، آنها سازندگان عراق هستند و آنها هستند که آن را رهبري مي‌کنند ، بنابراين اجازه دهيد منافع خود را رها کرده و به فرزندان خود فکر کنيم.

نخست‌وزير عراق اوايل پاييز ۱۳۹۹ با هدف اجراي اصلاحات اقتصادي کلان در اين کشور از طرح خود با عنوان «برگه سفيد» رونمايي کرد. اين طرح شامل ۵ محور از جمله دستيابي به ثبات مالي پايدار، اصلاحات در بانکداري و اقتصاد کلان، بهبود وضعيت زيرساخت‌ها، ارائه خدمات اساسي و بهبود حکمراني در عراق است. به گفته الکاظمي طرح مقاله سفيد مقدمه‌اي براي فعاليت‌هاي اصلاحي بلندمدت است که همکاري و همفکري مجلس، شوراي عالي قضائي و ساير متخصصان عراق را مي‌طلبد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره