برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

انفجارهای کابل سفر مرکل به سرزمین‌های اشغالی را لغو کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
انفجارهای کابل سفر مرکل به سرزمین‌های اشغالی را لغو کرد

ايسنا/ صدراعظم آلمان که قرار بود به اسرائيل سفر کند، اين مسافرت را به دليل اوضاع به وجود آمده در افغانستان لغو کرد.

به نوشته روزنامه يني شفق، سخنگوي آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: اين سفر پس از رايزني با نخست وزير اسرائيل و در پي تحولات پيش آمده در افغانستان کنسل شده است.

وي همچنين گفت، دو طرف بر روي برنامه‌ريزي براي يک سفر ديگر توافق کردند.

شبکه کان رژيم صهيونيستي در اين باره گزارش داد که مرکل با نفتالي بنت، نخست‌وزير اين رژيم تماس گرفته و به او اعلام کرد که سفرش به اراضي اشغالي را لغو کرده است.

طبق اين گزارش، مرکل به بنت اعلام کرده است که به دليل اوضاع فوق‌العاده افغانستان و نياز به تکميل روند خروج نيروهاي آلمان از اين کشور؛ در برهه کنوني نمي‌تواند به اراضي اشغالي سفر کند.

اين شبکه در ادامه اعلام کرد که بنت اين اقدام مرکل را درک کرده و ابراز اميدواري کرد که روند خروج آلمان از افغانستان با صلح و بدون هيچگونه تلفاتي به اتمام برسد.

اولريکه ديمر، سخنگوي دولت آلمان شنبه گذشته در کنفرانس مطبوعاتي اعلام کرد: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که بعد از ۱۶ سال قدرت را ترک خواهد کرد يکشنبه هفته بعد (۲۹ اوت) در قدس با نفتالي بنت، نخست وزير اسرائيل ديدار خواهد کرد.

برنامه‌هاي آلمان براي تخليه شهروندانش، کارمندان محلي افغان و خانواده‌هايشان از داخل افغانستان در پي وخامت اوضاع امنيتي در کابل به شدت تحت تاثير قرار گرفته است.

ارتش آلمان در حال برنامه ريزي براي انجام آخرين پروازهاي تخليه خود در روز پنجشنبه بود در حاليکه "مارکوس پوتزل"، نماينده ويژه آلمان در حال مذاکره با طالبان در دوحه، قطر بود تا پس از مهلت مقرر در ۳۱ اوت، پروازهاي غيرنظامي را مجاز کند.

طالبان بارها گفته است که مهلت خروج کامل نيروهاي خارجي از افغانستان از جمله کساني که در حال حاضر فرودگاه کابل را کنترل مي‌کنند، تمديد نمي‌کند.

دولت ائتلافي مرکل بابت ناکامي در پيش‌بيني سقوط کابل توسط طالبان و همچنين بي اعتنايي به هشدارهاي اوليه درباره تخليه هزاران کارمند محلي افغان و خانواده‌هايشان و فعالان حقوق بشري و سياستمداراني که روابط نزديکي با دولت برلين دارند، به شدت مورد انتقاد قرار دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره