برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

لودریان: دولت جدید افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسیم

منبع
مهر
بروزرسانی
لودریان: دولت جدید افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسیم

مهر/ وزير امور خارجه فرانسه در آستانه سفر به دوحه پايتخت قطر طالبان را به دروغگويي و خلف وعده متهم کرد و گفت که کشورش دولت جديد اين گروه را به رسميت نمي‌شناسد و ارتباطي با آن برقرار نمي کند.

به نقل از رويترز، «ژان ايو لودريان» وزير امور خارجه فرانسه پيش از عزيمت به قطر براي انجام گفتگوها درباره (روند) تخليه در آينده از افغانستان، اعلام کرد که طالبان دروغ مي‌گويد و فرانسه هيچ رابطه‌اي با دولت جديد اين گروه نخواهد داشت.

لودريان در اين باره گفت: آنها گفتند اجازه مي‌دهند برخي از خارجي‌ها و افغان‌ها آزادانه بروند و در مورد يک دولت فراگير و نماينده (همه اقوام) صحبت کردند، اما آنها دروغ مي‌گويند.

وي ادامه داد: فرانسه از به رسميت شناختن يا داشتن هرگونه ارتباطي با دولت طالبان خودداري مي‌کند. ما خواهان انجام اقداماتي از سوي طالبان هستيم و آنها به مقداري فضاي تنفسي اقتصادي و روابط بين‌المللي نياز خواهند داشت. اين (امر) به آنها بستگي دارد.

لودريان در پايان گفت که هنوز چند شهروند فرانسوي و چند صد افغان که با فرانسه روابطي داشته‌اند، در افغانستان باقي مانده‌اند.

صحبت‌هاي لودريان در حالي بيان مي‌شود که «شاه محمود قريشي» وزير امور خارجه پاکستان ديروز گفته بود که جامعه بين‌الملل «تمايل براي برقراري ارتباط» با طالبان را نشان داده است.

وي تاکيد کرده بود که «دنيا بايد حقيقت جديد در افغانستان را به رسميت بشناسد و با آن وارد تعامل گردد» و همچنين هشدار داده بود که انزوا براي افغانستان، منطقه و جهان سودمند نخواهد بود.

لازم به ذکر است که طالبان هفته گذشته فهرست اعضاي کابينه و رئيس دولت جديد در افغانستان را معرفي کرد که بر خلاف وعده‌هاي اوليه اين گروه، خبري از فراگير بودن و وجود چهره‌ها و شخصيت‌ها از اقوام مختلف اين کشور در دولت مذکور نيست.

جبهه پنجشير در افغانستان به رهبري «احمد مسعود» که در حال مبارزه با طالبان در دره‌هاي ولايت پنجشير و نواحي اطراف آن است، با بيان اينکه کابينه معرفي شده از سوي طالبان مشروعيت ندارد اعلام کرد که اين جبهه بعد از مشورت با شخصيت‌هاي سياسي، ساختار حکومت انتقالي مردم سالار را اعلام خواهد کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره