برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سه پیشنهاد مهم رئیس جمهور چین برای آینده افغانستان

منبع
تسنيم
بروزرسانی
سه پیشنهاد مهم رئیس جمهور چین برای آینده افغانستان

تسنيم/ رئيس جمهوري چين در نشست سازمان همکاري شانگهاي پيشنهاداتي را براي بهبود شرايط افغانستان ارائه کرد.

به نقل از راديو بين‌المللي چين، شي جين پينگ رييس جمهور چين بعد از ظهر جمعه 17 سپتامبر/ 26 شهريور به صورت آنلاين در نشست سازمان همکاري‌هاي شانگهاي و سازمان پيمان امنيت جمعي درباره مساله افغانستان شرکت کرد.

رييس جمهور چين در اين نشست طي سخناني سه پيشنهاد درباره تحولات افغانستان ارايه داد که عبارتند از کمک به برقراري هرچه سريع تر و باثبات آرامش در افغانستان، حمايت از دستيابي هرچه سريع تر به تفاهمات سياسي بين طرف هاي افغانستان، دعوت از طرف هاي اين کشور به مبارزه قاطع با تروريسم؛ برقراري ارتباط و گفت وگوي کشورها با افغانستان به ويژه کشور همسايه افغانستان و ياري به فراگيرتر شدن ساختار حکومت جديد افغانستان و اجراي سياست هاي متعادل و باثبات داخلي و خارجي و تعامل دوستانه افغانستان با کشورها به ويژه کشورهاي همسايه؛ کمک به مردم افغانستان براي حل مشکلات از جمله عرضه به موقع کمک هاي انسان دوستانه و مايحتاج براي مقابله با کرونا و حل مشکلات مردم افغانستان.

رييس جمهور چين همچنين گفت: چين ارسال هرچه سريع تر محموله کمکي اضطراري به افغانستان را اعلام کرده و تا حد ممکن کمک رساني خواهد کرد. 

وي تاکيد کرد: برخي کشورها که عامل مشکلات کنوني افغانستان هستند، بايد از گذشته درس بگيرند و مسووليت لازم را براي توسعه آينده افغانستان بر عهده گيرند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره