logo

وزیر خارجه آمریکا چمدانش را به مقصد فرانسه و مکزیک بست

منبع
ايرنا
بروزرسانی
وزیر خارجه آمریکا چمدانش را به مقصد فرانسه و مکزیک بست

ایرنا/ آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه آینده به فرانسه سفر می کند تا با همتای فرانسوی خود درباره تقویت روابط حیاتی واشنگتن – پاریس دیدار و گفتگو کند.
سفر بلینکن به پاریس در حالی است که سفیر فرانسه در آمریکا که به خاطر اختلافات میان دو کشور پس از پیمان آکوس به کشورش فراخوانده شده بود، به واشنگتن بازگشت و با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی بایدن دیدار و گفتگو کرد.
فرانسه در اوایل ماه جاری و در پی لغو قرارداد خرید ۱۲ فروند زیردریایی توسط استرالیا و امضای پیمان "آکوس" میان واشنگتن، کانبرا و لندن بسیار خشمگین شد و آن را "خنجر از پشت" توصیف کرد و سفیران خود را از واشنگتن و لندن فراخواند و البته دلیل آن را "مشورت" اعلام کرد.
به گزارش روز جمعه به وقت محلی وزارت خارجه آمریکا،  بلینکن از(چهارم تا ششم اکتبر )۱۲ تا ۱۴مهرماه به فرانسه و از (هفتم تا هشتم اکتبر)  ۱۵ تا ۱۶ مهرماه به مکزیک سفر خواهد کرد.
بر اساس بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در پاریس ریاست نشست شورای وزیران سازمان همکاری و توسعه اقتصادی را بر عهده خواهد داشت که شصتمین سالگرد تاسیس خود را گرامی می‌دارد.
وزیر خارجه آمریکا را در این سفر جان کری نماینده ویژه این کشور در تغییرات اقلیمی، نماینده تجاری آمریکا، رئیس شورای مشاوران اقتصادی و معاون وزیر خارجه در امور رشد اقتصادی، انرژی و محیط زیست همراهی خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، بلینکن با همتای فرانسوی خود برای تبادل نظر درباره تقویت هرچه بیشتر روابط حیاتی آمریکا - فرانسه در طیفی از موضوعات امنیتی در منطقه هند و اقیانوس آرام، بحران آب و هوایی، بهبود اقتصادی پس از همه گیری کووید ۱۹، روابط ترانس آتلانتیک و همکاری با متحدان و شرکا در توجه به چالش‌ها و فرصت‌های جهانی دیدار و گفتگو  خواهد کرد.
 وزیر خارجه آمریکا در مکزیک نیز با همتای مکزیکی خود درباره روابط دو جانبه و امنیتی بحث و گفتگو خواهد کرد.

 


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar