برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

ربوده شدن ۱۷ مبلغ آمریکایی در هائیتی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ربوده شدن ۱۷ مبلغ آمریکایی در هائیتی

ایسنا/ مقامات امنیتی هائیتی به روزنامه نیویورک تایمز گفتند، ۱۷ مبلغ مسیحی آمریکا و اعضای خانواده‌هایشان از جمله کودکان هنگامی که از یک یتیم‌خانه در هائیتی خارج می‌شدند توسط اعضای یک باند تبهکار ربوده شدند.

به گزارش روزنامه نیویورک پست، مقامات محلی گفتند: این مبلغین در حالی که سوار بر یک اتوبوس بودند و به طرف فرودگاه می‌رفتند تا برخی از اعضا را در شهر پورتو پرنس، پایتخت هائیتی پیاده کنند و سپس به مکان دیگری در هائیتی بروند، ربوده شدند.   

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا تایید کرد که این مساله واقعیت دارد و وزارت امور خارجه از این موضوع مطلع شده است.

وی گفت: سلامت و امنیت شهروندان آمریکایی در خارج از کشور یکی از اولویت‌های اصلی وزارت امور خارجه است. ما از این گزارشات مطلع هستیم و در حال حاضر اطلاعات بیشتری در اختیار نداریم.

گرچه آدم‌ربایی‌ به طرز هشداردهنده‌ای در هائیتی رایج است اما مقامات از ربوده شدن این تعداد افراد شوکه شده‌اند.

از زمان ترور ژووِنل موئیس، رئیس جمهوری هائیتی در خانه‌اش در ماه ژوئیه توسط افراد مسلح، این کشور در یک آشوب سیاسی به سر می‌برد. مقامات مجری قانون محلی هائیتی هنوز نتوانسته‌اند این پرونده ترور را حل و فصل کنند. در حال حاضر آریل هنری، نخست وزیر موقت هائیتی کنترل این کشور را در بحبوحه این کشمکش قدرت بر عهده دارد.  

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره