برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

ادامه حملات ائتلاف سعودی به پایتخت یمن

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی

باشگاه خبرنگاران/ منابع خبری از حملات متعدد جنگنده‌های رژیم سعودی به پایتخت یمن خبر دادند.

 تلویزیون المسیره از حملات متعدد جنگنده‌های رژیم سعودی به صنعا پایتخت یمن خبر داد. جنگنده‌های سعودی - آمریکایی در چندین حمله، مناطق متعددی از صنعا پایتخت را بمباران کردند که در پی این حملات یک تن شهید و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند که در میان آن‌ها یک زن نیز دیده می‌شود.

همچنین جنگنده‌های سعودی یک انبار دارویی و تجهیزات و مواد لازم برای خدمات پزشکی را هدف قرار دادند. دستگاه‌های تولید برق متعلق به موسسه انرژی صنعا نیز هدف این حملات هوایی جنگنده‌های متجاوز قرار گرفتند.

یحیی قاسم المدار، خبرنگار شبکه تلویزیونی المسیره در گزارشی گفت: برخی از محله‌های صنعا را رعب و وحشت فرا گرفته است؛ زیرا جنگنده‌های سعودی - آمریکایی یک سری حملات هوایی را در این مناطق به اجرا درآوردند. جنگنده‌های سعودی - آمریکایی انبار‌های دارو را در منطقه سعوان و یک ساختمان را در ناحیه الثوره و ایستگاه تولید برق و وزارت آبرسانی و محیط زیست را هدف قرار دادند.

خبرنگار المسیره افزود: در نتیجه این حملات یک نفر شهید و چهار نفر از جمله یک شهروند زن زخمی شدند و خسارت‌های مادی فراوانی به بار آمد که از جمله می‌توان به نابود شدن مقادیر زیادی دارو و تجهیزات طبی از جمله دستگاه فرکانس مغناطیسی برای تشخیص پزشکی اشاره کرد.

خبرنگار المسیره افزود: جنگنده‌های سعودی همچنین مرکز خنثی سازی مین‌ها را نیز بمباران کردند در حالیکه این مرکز زیر نظر سازمان ملل است.

او همچنین گفت: این حملات هوایی از نظر وحشیانه بودن کمتر از دیگر حملات نیست چرا که مردان و زنان یمن را هدف قرار می‌دهد. این بمباران‌ها حتی حیوانات را نیز شامل شده است.

نزدیک به ۷ سال است که ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان به یمن حمله کرده و مناطقی از آن را نیز تحت اشغال خود درآورده است. عربستان در حالی مدعی موافقت با ایجاد آتش‌بس در یمن است که این کشور را هدف حملات بی‌امان خود قرار داده و از سوی دیگر مقامات دولت نجات ملی یمن نیز بار‌ها تاکید کرده اند که تا زمانی که ائتلاف سعودی جنگ علیه یمن را متوقف نکند و محاصره را پایان نبخشد، طرح پیشنهاد آتش‌بس را بی فایده می‌داند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره