برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
بین الملل

بسته تحریمی بایدن برای قطع ارتباط بانک‌های روسی با آمریکا

منبع
تسنيم
بروزرسانی
بسته تحریمی بایدن برای قطع ارتباط بانک‌های روسی با آمریکا

تسنیم/ آمریکا درحال تهیه یک بسته تحریمی برای قطع ارتباط مالی میان بانک‌های بزرگ روسیه با آمریکا درصورت اجرایی شدن حمله به اوکراین است.


شرایط در شرق اروپا به شکلی است که رسانه‌های غرب به تلاش برای بحرانی نشان دادن شرایط اوکراین ادامه میدهند.

یز تراس، وزیر امور خارجه انگلستان یکشنبه بار دیگر مدعی شد که اوکراین ممکن است در اوایل هفته آینده با بدترین سناریوی "تهاجم روسیه" روبرو شود.یک روز قبل نیز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفته بود که «همه نشانه‌ها حاکی از آن است که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای آغاز یک حمله تمام عیار به اوکراین است».

از سوی دیگر ارتش آمریکا که به تازگی وارد لهستان شده، تمرینات خود را در نزدیکی مرز با اوکراین آغاز کرده است.ماریوش بلاشاک وزیر دفاع لهستان گفته است هدف از برگزاری رزمایش در جنوب شرق کشور، تقویت امنیت در جناح شرقی ناتو است.

رویترز در خبری اختصاصی گزارش داده 3 منبع آگاه اعلام کرده اند که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکادرحال تهیه یک بسته تحریمی علیه روسیه است که شامل ممنوعیت معامله موسسات مالی آمریکایی با بانکهای اصلی روسیه است.

این اقدامات تنها درصورتی اجرایی خواهند شد که روسیه به اوکراین حمله کند. در این صورت این بسته تحریمی با هدف آسیب به اقتصاد روسیه و مسدود کردن روابط بانکی میان بانکهای آمریکایی و روسی اعمال خواهد شد.

درحالیکه مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند محدودیتهای بانکی بخشی از بسته تحریم‌های احتمالی است، برنامه دولت برای قطع روابط بانکی متقابل پیش از این گزارش نشده بود.

آمریکا همچنین قصد دارد ابزارهای تحریمی خود علیه برخی اشخاص و شرکتهای بخصوص را نیز با قرار دادن آنها در لیست SDN به کار گرفته و بدین ترتیب به طور موثر آنها را از سیستم بانکی آمریکا خارج کرده و مانع از انجام تعاملات مالی میان آنها و شهروندان آمریکایی و دارایی‌های آنها در داخل خاک آمریکا ضبط شود.

این منابع اعلام کرده‌اند که این بسته تحریمی ممکن است لحظه آخر تغییر کرده و هنوز مشخص نیست چه افرادی مشمول تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. با اینحال گفته میشود موسسات مالی ارشد روسیه شامل VT Bank، SberbankT، VEB و Gazprombank هدف‌های احتمالی این تحریم هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره