برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

عراق رکورد فروش نفت را ثبت کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
عراق رکورد فروش نفت را ثبت کرد

ایرنا/ بدون احتساب نفت کردستان عراق که به علت فروش خارج از ضوابط شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) به فروش می رسد، عراق توانست در آوریل گذشته با بیش از ۱۰ میلیارد درآمد، بالاترین رکورد فروش نفت را به ثبت برساند.

 وزارت نفت عراق با انتشار گزارشی اعلام کرد درآمدهای نفتی این کشور در ماه آوریل از مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کرده و به ۱۰ میلیارد و ۶۰۹ میلیون و ۲۵۲ هزار دلار رسیده است.

براساس این گزارش شرکت بازاریابی و فروش نفت عراق (سومو) توانست بالغ بر ۱۰۱ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۶۶۲ بشکه نفت در ماه آوریل ( با میانگین روزانه بالغ بر ۳ میلیون و ۳۷۶ بشکه) صادر کند.

اما در ماه جاری میلادی (تا ۲۲ می) و بر اساس گزارش «تانکر ترکرز» ( tankertrackers) میانگین صادرات روزانه نفت عراق بالغ بر ۳.۲۸ میلیون بشکه بوده است.

هند در صدر واردکنندگان نفت عراق است و بر اساس گزارش ها، ۳۰.۶ درصد کل صادرات نفت عراق را به خود اختصاص داده است.

هند در این مدت یاد شده ۲۲.۱۸ میلیون بشکه نفت از عراق وارد کرده است. بعد از هند کشور چین ۲۵.۲۷ درصد نفت عراق در ۲۲ روزه ماه جاری میلادی (می) را خریداری کرد که معادل میانگین ۸۳۰.۱ هزار بشکه در روز می شود و در ۲۲ روزه مذکور بالغ بر ۱۸.۲۶ میلیون بشکه شده است.  

هلند مشتری اروپایی عراق در بازه یادشده ۴ میلیون بشکه نفت از عراق وارد کرده است.

به این ترتیب در ۲۲ روز ماه جاری، کل صادرات نفت عراق بالغ بر ۷۲ میلیون و ۲۶۰ هزار بشکه با قیمت ۷.۸ میلیارد دلار و میانگین فروش هر بشکه ۱۰۹ دلار و ۲۵ سنت شده است.

بیشترین میزان صادرات طلای سیاه، مانند همیشه از میادین نفت جنوب و مرکز عراق با ۹۸ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۴۲ بشکه و سهم صادرات نفت از کرکوک به بندر «جیهان» ترکیه نیز دو میلیون و ۹۹۱ هزار و ۶۰ بشکه بوده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره