logo

سوال در مورد سلاح‌های کشتار جمعی آمریکا موجب بازداشت یک خبرنگار شد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی

باشگاه خبرنگاران/ یک خبرنگار در توییتر خود نوشت زمانی که از بولتون در مورد سلاح‌های کشتار جمعی آمریکا سوال کرده است بعد از نشست خبری بازداشت و زندانی شده است.
 
یک خبرنگار با نام «تایلر هنسن» در صفحه توییتر خود نوشت که زمانی که در یک نشست خبری از «جان بولتون» دستیار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در مورد سلاح‌های کشتار جمعی این کشور در عراق، افغانستان و نیز در مورد بازداشت «جولیان آسانژ» بنیانگذار ویکی لیکس سوال کرده از نشست خبری اخراج و پس از آن بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، در ویدئویی که این خبرنگار از این نشست در صفحه توییتر خود منتشر کرده نشان داده می‌شود که مشاور سابق جورج دبلیو بوش به کنایه می‌گوید: «نمونه دیگری از متمم اول قانون اساسی در محل کار! و پس از آن حضار تشویق می‌کنند و فریاد می‌زنند که هنسن باید از جلسه اخراج شود.»

برخی منابع خبری نوشته‌اند جان بولتون در این جلسه که روز پنجشنبه در مؤسسه نوآوری سیاست در تگزاس برگزار شد در حال پنهان کاری در مورد فعالیت‌های آمریکا و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی در عراق و افغانستان بود که توسط این خبرنگار مورد سوال قرار گرفت و متهم به دروغ پردازی درمورد واقعیت‌های جنگ شد.

هنسن در این جلسه فریاد زد: «شما اساساً به نسل‌کُشی مردم عراق دست زدید و حالا هم دارید به جنایات جنگی در افغانستان سرپوش می‌گذارید.»

وی در ادامه اعتراض خود گفت: «چرا دستگیری جولیان آسانژ را جشن گرفتید؟ آیا این قابل قبول است که شما جنایات جنگی خودتان را جشن بگیرید؟»

گفته می‌شود پس از این اظهارات این خبرنگار از جلسه اخراج و توسط نیرو‌های امنیتی حاضر بازداشت می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره