برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اندونزی میزبان اولین رزمایش نظامی آسه‌آن

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اندونزی میزبان اولین رزمایش نظامی آسه‌آن

ایرنا/ نظامیان اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) اولین رزمایش مشترک خود را در اندونزی آغاز کردند.

به گزارش استریتز تایمز، کشورهای آسه آن قبلا در مانورهای دفاعی چندملیتی شرکت کرده بودند، اما این اولین رزمایش‌ اختصاصی این بلوک محسوب می شود. سران آسه آن در تلاش برای حل و فصل و کم رنگ کردن مسائل مهم منطقه‌ای مانند آشفتگی در میانمار و اختلافات در دریای چین جنوبی هستند. علیرغم وجود ممنوعیت هایی علیه میانمار از سوی آسه آن به علت حکومت نظامی غیرقانونی آن در این مانور نماینده این کشور هم حضور دارد.

به گفته میزبان این رزمایش، اندونزی، این تمرینات غیرجنگی است، اما متمرکز بر آموزش نیروهای عضو در زمینه‌هایی مانند کمک‌های بشردوستانه، امدادرسانی در بلایای طبیعی، عملیات‌های نجات و گشت‌های دریایی مشترک است.

مارگونو یودو، فرمانده ارتش اندونزی به خبرنگاران حاضر در جزیره باتام گفت: «با اتحاد با هم، می‌توانیم ثبات را در منطقه به نفع مردم حفظ کنیم».

وی خاطرنشان کرد در این رزمایش نیروهایی از همه کشورهای عضو بلوک از جمله میانمار در مانور پنج روزه همبستگی آسه آن شرکت می کنند. وی جزئیاتی از میزان مشارکت میانمار ارائه نکرد.

به گزارش استریتز تایمز، یک مقام نظامی اندونزی به شرط ناشناس ماندن به خبرگزاری فرانسه گفت میانمار تنها به عنوان ناظر در این رزمایش شرکت خواهد کرد.

در میانمار از سال ۲۰۲۱، زمانی که ارتش دولت داو آنگ سان سوچی را سرنگون کرد و سرکوب خونین مخالفان را آغاز کرد، حکومت نظامی برقرار شده است. رهبران حکومت نظامی این کشور آسیای شرقی از آن موقع از حضور نشست‌های آسه‌آن منع شده‌اند و تلاش‌های این گروه برای رفع بحران میانمار تاکنون بی‌ثمر بوده است.

اندونزی همچنین رد کرده است که این رزمایش با هدف مقابله با حضور چین در دریای چین جنوبی، که پکن تقریباً به طور کامل مدعی آن است، انجام شده است.

چین در سال‌های اخیر با ورود به بخش‌هایی از آبراه ادعایی خود، اندونزی و دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا را خشمگین کرده است. مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه‌شنبه در واکنش به این رزمایش گفت که موضع پکن در مورد دریای چین جنوبی «مثبت» است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره