برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سازمان ملل ادعای ارتباط پناهجویان افغان و تروریسم را در پاکستان رد کرد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
سازمان ملل ادعای ارتباط پناهجویان افغان و تروریسم را در پاکستان رد کرد

تسنیم/ گروهی از کارشناسان سازمان ملل در بیانیه‌ای تصریح کردند: دولت موقت پاکستان نباید بین پناهجویان افغان و خطر تروریسم پیوند غیرمستند ایجاد کند.

این کارشناسان با ابراز نگرانی از دستگیری و اخراج اتباع افغان افزودند که پاکستان ملزم است تا سیاست‌های مهاجرتی خود را مطابق با قوانین بین‌المللی از جمله اصل «عدم بازگشت اجباری» تنظیم کند و باید از پناهجویان افغان بدون توجه به اسنادی که دارند برای دسترسی به حق پناهندگی حمایت کند.

این کارشناسان حوزه حقوق بشری همچنین در بیانیه خود نوشتند: پاکستان در طرح اخراج مهاجران بدون اسناد اقامتی هیچ سازوکاری را برای جلوگیری از صدمات جبران‌ناپذیر و خطراتی که ممکن است اتباع افغانستان در صورت بازگشت با آن مواجه شوند در نظر نگرفته است.

آنها از این که زنان و دختران مهاجر با خطر قاچاق در هنگام بازگشت اجباری و هنگام جابه‌جایی روبه‌رو هستند ابراز نگرانی کرده‌اند.

این گروه همچنین خاطر نشان کرده است که اقلیت‌های مذهبی و قومی نیز به ویژه در هنگام بازگشت اجباری در معرض خطر آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

در بخشی از این بیانیه آمده است زنان و دخترانی که به افغانستان اخراج می شوند، در معرض خطر ازدواج زودهنگام و اجباری، قاچاق انسان، محرومیت از حقوق تحصیل، کار، آزادی حرکت و حمایت برابر قانون قرار دارند.


آنها همچنین از جامعه جهانی خواستند تا از طریق افزایش فرصت‌ها برای انتقال آنها و الحاق با خانواده‌های آنها در کشورهای میزبان دیگر حمایت کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره