logo

سرمقاله ایران/ امتداد شهید رئیسی

منبع
ايران
بروزرسانی
سرمقاله ایران/ امتداد شهید رئیسی

ایران/ « امتداد شهید رئیسی » عنوان یادداشت روزنامه ایران به قلم احسان صالحی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

40 روز گذشت، 40 روز از یکشنبه 30 اردیبهشت گذشت که هر دقیقه‌اش چند روز می‌گذشت و هر چه می‌گذشت تلخی آن بیشتر می‌شد. ملت ایران داغی را تجربه کرد که تصورش را هم نمی‌کرد. دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور آن پس از 32 ماه کار متراکم و شبانه‌روزی، تازه در حال کمر راست کردن و بیرون آمدن از زیر آواری بود که برایش به ارث رسیده بود. آنچه در این دو سال و 9 ماه با خون دل کاشته شده بود، یکی یکی در حال جوانه زدن و ثمر دادن بود. به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «دولت سیزدهم از دولت‌هایی بود که از این ظرفیت‌ها خوب استفاده کرد. اگر این دولت ادامه پیدا می‌کرد، بنده احتمال زیاد می‌دهم که بسیاری از مشکلات کشور، عمدتاً مشکلات اقتصادی حل می‌شد».
اما حکمت الهی تقدیر دیگری رقم زد که همچنان از فهم آن عاجز و مستأصلیم. امروز ماییم و جای خالی رئیس‌جمهور شهید. این خاصیت نعمت است که تا درون آن هستی، قدرش را نمی‌دانی. اگرچه مردم ایران قدردان رئیس‌جمهور شهیدشان بودند؛ این را هم در دوره حیات او و در هر موقعیتی مثل سفرهای استانی با همه وجود نشان می‌دادند، هم پس از شهادت و با حماسه‌ای که از سوگ ساختند. تشییع‌های چندین میلیونی در تبریز، تهران، بیرجند و مشهد، فوق‌العاده و خارج از محاسبات عادی بود.
تاریخ ایران یک دوره میرزا تقی خان امیرکبیر را به خود دیده است که او نیز به عنوان یک عنصر ملی، مستقل و مؤمن در کمتر از 3 سال خدمات بزرگی را پایه‌گذاری کرد و اتفاقاً پایان کار او نیز با شهادت ختم شد. عمر خدمت شهید رئیسی در مسند ریاست جمهوری هم همان‌قدر کوتاه بود اما در همان فرصت کوتاه، سبقت بی‌سابقه‌ای در خدمتگزاری گرفت و سنگ بنای اصلاح و تحول بخش‌های مختلف کشور را گذاشت. در این 40 روز، روزی نبود که روزنامه ایران از برشمردن خدمات شهید عزیز مردم ایران خالی باشد؛ خدمات متنوع و گسترده در اقتصاد، سلامت، آموزش، رفاه، فرهنگ، دیپلماسی و سیاست داخلی.
حالا این ماییم و میراث شهید عزیز؛ میراثی ارزشمند که روز سه‌شنبه رهبر معظم انقلاب در بیان خصوصیات اصلح، در اغلب فقرات بیانات خود به مصادیق عینی از روحیه یا سیره او ارجاع می‌دادند. «انقلابی کارآمد» خلاصه و دوکلمه‌ای از شاخص‌های کاندیدای اصلح از نگاه رهبر انقلاب است که یقیناً‌ مصداق تام و بی‌نظیر آن در صحنه سیاست ایران، شهید رئیسی بود. راز تکرار تعبیر رئیس‌جمهور مغتنم از طرف رهبر انقلاب درباره رئیسی عزیز نیز همین جامعیت اوست.

در مراسم‌ با شکوه تشییع، پرتکرارترین درخواست مردم از مسئولان ارشد دولت این بود که کسی به میدان بیاید که بتواند راه شهید رئیسی را ادامه دهد. رئیسی عزیز از نگاه مردم تبدیل به شاخص شده است؛ شاخصی که باز هم به تعبیر رهبر انقلاب، نصاب جدیدی از خدمتگزاری را در کشور ایجاد کرد، جامع‌الاطراف و یکی از بهترین‌ها زیر آسمان بود.
از آنجا که شهید رئیسی زنده‌تر از آیت‌الله رئیسی است و پروژه ناتمام او یعنی سرافرازتر کردن ایران و جمهوری اسلامی نیازمند تکمیل است، امید است به هدایت الهی فردی جانشین آن شخصیت بی‌بدیل شود که با همه وجود دل در گرو  این میراث ارزشمند داشته باشد و ولو با فاصله، امتداد شهید رئیسی باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره