logo

سرمقاله تعادل/ رییس‌جمهور و نگاه فراجناحی

منبع
تعادل
بروزرسانی
سرمقاله تعادل/ رییس‌جمهور و نگاه فراجناحی

تعادل/ « رییس‌جمهور و نگاه فراجناحی » عنوان سرمقاله روزنامه تعادل به قلم حمید نجف است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

 تمام وعده‌هایی که درباره بهبود وضع معیشت و افزایش حقوق و دستمزد داده می‌شود، می‌تواند عملیاتی شود به شرط آنکه چرخ اقتصاد مملکت بچرخد و در گام نخست افراد زبده و کارشناس انتخاب شوند تا موانع اقتصاد را از سر کسب و کار مردم و تولید‌کنندگان بردارند. زنجیره اقتصاد تنها به چرخیدن نیاز ندارد، بلکه روغن‌کاری هم می‌خواهد و این امر مستلزم آن است که موانع پیش رو برداشته شود، لذا هر یک از نامزدها در صورت پیروزی باید مقدمات تحقق برنامه‌ها و وعده‌های خود را فراهم کنند. باید بر لزوم پرهیز از نگاه‌های تنگ‌نظرانه و قومی - قبیله‌ای تاکید کرد. هر یک از نامزدها باید نگاه فراجناحی نسبت به مسوولیت‌ها داشته باشند و بر اساس تخصص و شایسته‌سالاری عمل کنند.

این‌طور نباشد که در زمان مناظره اعلام کنند از همه گروه‌ها و جناح‌ها در دولت خود استفاده می‌کنند ولی از فردای روز انتخابات دیگر به این وعده جامه عمل پوشانده نشود و نگاه حزبی و جناحی بر عملکردها و مسوولیت‌ها حاکم شود. هر دولتی که سرکار آمد باید اقدامات مثبت و موثر دولت قبل را ادامه دهد در غیر این صورت خود را ناکارآمد کرده است. بحث تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار یک اقدام مثبت و اثرگذار بود که فرآیند شکل‌گیری بسیاری از کسب و کارها را آسان کرد و موانع تولید را از میان برداشت، لذا این کار باید از جانب هر دولتی که سر کار می‌آید با جدیت دنبال شود. بی‌تردید در سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باید جامعه ۸۵ میلیون نفری کشور را در نظر بگیریم و تاکید این است که از تمام ظرفیت‌های موجود و همه صاحب‌نظران و تحلیلگران و اساتید دانشگاه‌ها از هر جناح و طیف حتی دین و مذهب استفاده شود. ما برای اینکه کارها را پیش ببریم و از این شرایط بیرون بیاییم باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، از نگاه‌های جزیره‌ای در بحث سیاستگذاری‌های اقتصادی بپرهیزیم و نگاه جزیره‌ای را به نگاه ملی تغییر بدهیم. معتقدم بزرگ‌ترین و اولین عامل تاثیرگذار در معیشت مردم، بی‌ثباتی بازار، گرانی‌ها و تورم است. به‌رغم تلاش‌های بسیاری که دولت برای کنترل و مهار تورم صورت می‌دهد، اما نوسانات نرخ ارز و دلار و حتی طلا و برخی مسائل خارجی بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ لذا بالاترین اقدامی که تیم اقتصادی دولت در سال جدید می‌تواند انجام بدهد، کنترل تورم است، چون افزایش نرخ دلار، سکه و طلا جزو شاخص‌های اقتصادی همه کشورهاست که روی سایر محصولات تاثیرگذار است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره