نماد آخرین خبر

سرمقاله صبح نو/ توسل به تخریب برای پیروزی

منبع
صبح نو
بروزرسانی
سرمقاله صبح نو/ توسل به تخریب برای پیروزی

صبح نو/ « توسل به تخریب برای پیروزی » عنوان سرمقاله روزنامه صبح نو است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
 
تبلیغات دور دوم انتخابات ریاست جمهورى در فرصت کوتاه باقیمانده تا ١٥ تیرماه آغاز شده و در میان فعالیت‌های قابل انتظار دو طرف شاهد بد اخلاقی‌هایی به منظور ترساندن جامعه از رقیب هستیم.
توسل به روش‌های جنگ روانی و بعضا ادعاهای نادرست کاذب در مسیر تخریب نامزد مقابل و جذب رای سلبی احتمالی کسانی که تحت تاثیر این فضا برای نه گفتن به یک نامزد نام رقیب را روی برگه رای می‌نویسند پیش از این هم مسبوق به سابقه بوده است.
با این وجود برخی اطرافیان نامزدها خصوصا در بین اصلاح‌طلبان که رویای پیروزی به هر قیمتی را دنبال می‌کنند توجهی به آثار تخریبی این رویکرد ندارند.
کاهش چشمگیر مشارکت در انتخابات یکی از نتایج همینگونه اقدامات غیر اخلاقی است. نتیجه این رویکردهای تخریبی حاصلی جز ناامیدی مردم و افزایش سرخوردگی در جامعه نخواهد داشت. 

در فضایی که کشور بیش از هر چیز به اعلام برنامه‌ها و راه حل‌های عملیاتی برای خروج از مشکلات موجود نیاز دارد تخریب و نفرت‌پراکنی جایگزین رویکرد برنامه محور شده و مشاوره برخی اطرافیان این است که باید مردم را از رقیب بترسانیم.
جامعه اینگونه تخریب‌ها را پیش از این هم تجربه کرده و راستی‌ آزمایی چنین ادعاهایی چندان دشوار نیست اما برخی قدرت بازان بی‌توجه به وجه غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای این مسیر همچنان بر طبل تفرقه و اختلاف و نفرت می‌کوبند آنچنان که فراموش کرده‌اند فردای انتخابات در همین کشور ۸۰ میلیونی قرار است در کنار هم زندگی و برای حل مشکلات کشور تلاش کنیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar