نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
تحلیل ها

تصویری که پایگاه حامیان دونالد ترامپ را به وجد آورد

منبع
اکو ايران
بروزرسانی
تصویری که پایگاه حامیان دونالد ترامپ را به وجد آورد

اکو ایران/متن پیش رو در اکو ایران منتشر شده و بازنشر آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

 لحظه خشونت سیاسی وحشتناک در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا، بلافاصله به بخشی از نمادشناسی دونالد ترامپ تبدیل شد و احتمالاً شانس ریاست جمهوری او را تقویت می‌کند.
 
 لحظه خشونت سیاسی وحشتناک در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا، بلافاصله به بخشی از نمادشناسی دونالد ترامپ تبدیل شد و احتمالاً شانس ریاست جمهوری او را تقویت می‌کند.
 
به نوشته بلومبرگ، تصاویر یک ترامپ سرکش با مشتی گره شده و گوش راست خون آلود، در حالی که ماموران سرویس مخفی او را احاطه کرده‌اند و پرچم آمریکا در پس زمینه به اهتزاز درآمده است، رسانه‌های اجتماعی و تلویزیون را پر کرده است.

حامیان ترامپ، که بسیاری از آن‌ها از مدت‌ها قبل او را یک شخصیت انقلابی و شهید می‌دانستند، این عکس‌ها را به عنوان استعاره‌ای از مقاومت رئیس جمهور سابق تفسیر کردند.

ترامپ گفت که یک گلوله قسمت بالایی گوش راست او را سوراخ کرده است. به گفته دادستان منطقه‌ای، تیرانداز و یکی از تماشاچیان کشته شده‌اند.

چند تن از افرادی که به پست معاونت رئیس جمهور چشم دارند و چندین سناتور حمایت خود را اعلام کردند و تصاویری را از صحنه به اشتراک گذاشتند، در حالی که ایلان ماسک میلیاردر پیامی را در اکس منتشر کرد که در آن نوشت: «من کاملاً از رئیس جمهور ترامپ حمایت می‌کنم و امیدوارم به سرعت بهبود بیابد.»

دیوید اوربان، مشاور غیررسمی و لابی‌گر ترامپ، گفت که انتظار دارد این تیراندازی آمریکایی‌ها را پشت سر ترامپ متحد کند.

اوربان گفت: «دونالد ترامپ یک جنگنده است. آن عکس نمادین خواهد شد.»

تفرقه سیاسی
تیراندازی در این گردهمایی حاکی از تفرقه‌انگیز و جنجال‌انگیز بودن رقابت بین ترامپ و جو بایدن، و همچنین حس آشکار خشونت سیاسی است که اکنون در گفتمان سیاسی آمریکا نفوذ کرده است.


یک حامی 22 ساله ترامپ گفت: «فکر می‌کنم همه ما شوکه شده‌ایم. آدم هرگز انتظار ندارد در انتخابات آمریکا چنین اتفاقی بیفتد.»

دیوید مک کورمیک، کاندیدای جمهوریخواه مجلس سنا در پنسیلوانیا، هنگام تیراندازی در تجمع و نزدیک ترامپ بود. به گفته یکی از افراد آشنا، دو نفری که پشت سر او در این تجمع نشسته بودند نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که سایه خشونت را نه فقط روی کمپین ریاست جمهوری، بلکه روی انتخابات کنگره هم انداخت.

چندین نماینده جمهوری‌خواه کنگره لفاظی‌های مخالفان سیاسی ترامپ را عامل تیراندازی روز یکشنبه معرفی کردند و با بیانیه‌های آتشین و ادعاهای غیرمستند در رسانه‌های اجتماعی، دموکرات‌ها را به تحریک خشونت متهم کردند.

دموکرات‌های برجسته، از جمله بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، از ترامپ حمایت کردند.

بایدن گفت: «از شنیدن اینکه او سالم است و حالش خوب است، شکرگزارم. در آمریکا جایی برای این نوع خشونت وجود ندارد. ما باید در محکوم کردن آن به عنوان یک ملت متحد شویم.»

بسیاری از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که ترامپ در هر دو نظرسنجی‌های ملی و ایالت‌های نوسانی، همچنان از بایدن جلوتر است.

ترامپ قرار است هفته آینده گزینه خود برای معاونت رئیس جمهور را اعلام کند و کنوانسیون ملی حزب جمهوری خواه در میلواکی را رهبری کند.

بخش بزرگی از کمپین ترامپ، از جمله مشاوران ارشد او، در زمان تیراندازی در میلواکی بودند. مشخص نیست که تیراندازی چگونه بر امنیت کنوانسیون حزب تأثیر می‌گذارد، جایی که هزاران جمهوری‌خواه هر چهار سال یک‌بار گرد هم می‌آیند.

دانیال دلاوری

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره