نماد آخرین خبر

کار بایدن تمام شد؟

منبع
اکو ايران
بروزرسانی
کار بایدن تمام شد؟

اکو ایران/متن پیش رو در اکو ایران منتشر شده و بازنشر آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

جو بایدن به طور علنی موضع خود را حفظ کرده است، اما دموکرات‌ها می‌گویند که او به طور خصوصی تسلیم فشار فزاینده، نتایج بد نظرسنجی، و انتقادات غیرقابل دفاع شده است که ادامه مبارزات انتخاباتی‌اش را غیرممکن کرده است.
 
 چند تن از دموکرات‌های ارشد به طور خصوصی به اکسیوس گفتند که افزایش فشار رهبران حزب در کنگره و دوستان نزدیک رئیس‌جمهور، جو بایدن را متقاعد خواهد کرد که تا پایان این هفته از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

رئیس جمهور 81 ساله که اکنون به دلیل ابتلا به کووید قرنطینه شده است، به طور علنی موضع خود را حفظ کرده است، اما دموکرات‌ها می‌گویند که او به طور خصوصی تسلیم فشار فزاینده، نتایج بد نظرسنجی، و انتقادات غیرقابل دفاع شده است که ادامه مبارزات انتخاباتی‌اش را غیرممکن کرده است.

پیام خصوصی، به صریح‌ترین شکل آن این است: رهبران ارشد حزب او، دوستان و حامیان مالی اصلی او معتقدند که او نمی‌تواند برنده شود، نمی‌تواند تصورات عمومی از سن و هوشیاری ذهنی خود را تغییر دهد، و نمی‌تواند در کنگره برای دموکرات‌ها اکثریت به دست آورد.

به رئیس‌جمهور گفته شده است که در صورت ماندن، رئیس‌جمهور سابق، دونالد ترامپ می‌تواند در نوامبر با قاطعیت پیروز شود و میراث بایدن و امیدهای دموکرات‌ها را از بین ببرد.

فشار برای کنار رفتن باید به عنوان نامزد حزب، به خصوص در چند روز گذشته به سطوح غیرقابل تحملی افزایش یافته است.

دموکرات‌ها کاملاً انتظار دارند که نظرسنجی‌های پس از کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان، یک انفجار احتمالی را نشان دهد که می‌تواند منجر به سقوط دموکرات‌ها در کنگره نیز بشود.

نظرسنجی دیروز اسوشیتدپرس که نشان می‌دهد تقریباً دو سوم دموکرات‌ها خواهان کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری هستند، در کاخ سفید و کنگره منعکس شده است.

بایدن هدف یک کمپین فشار و ترس بوده است، بی امان و هماهنگ.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا روز یکشنبه -روز سوء قصد به ترور ترامپ- به بایدن گفت که اگر او از ادامه رقابت کناره گیری کند، بهتر است. دموکرات‌ها در کاپیتول هیل (کنگره) می‌خواهند او بیرون برود، و نگران هستند که در غیر این صورت کرسی‌های قابل کسب را از دست خواهند داد.

نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا، یک مغز متفکر کمپین برای برکناری بایدن، به او گفت که او می‌تواند شانس دموکرات‌ها برای پس گرفتن مجلس نمایندگان را از بین ببرد. گفته شده است که او همچنین نگران خشک شدن کمک‌های مالی است.

رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، حکیم جفریس پیامی مشابه، اگرچه ظریف‌تر، به بایدن داد.

رئیس جمهور سابق اوباما با سکوت خود با صدای بلند صحبت کرده است و دستیاران سابق او در ملاء عام به بایدن می‌تازند.

بیل و هیلاری کلینتون همان کاری را می‌کنند که اوباما انجام می‌دهد. دستیاران سابق آ‌ن‌ها هم همینطور.


ما به طور فزاینده‌ای می‌شنویم که دستیاران ارشد بایدن، از جمله آنهایی که در ابتدا از او خواستند پس از مناظره فاجعه بار خود در 27 ژوئن -21 روز پیش– مبارزه کند، می‌گویند اکنون زمانی است که بایدن اعلام کند که نامزد نمی‌شود.

خودی‌های دموکرات امیدوار بودند که از این کارها اجتناب کنند. آن‌ها بایدن را دوست دارند و به او احترام می‌گذارند و قدردان دستاوردهای تاریخی او هستند.

همانطور که اکسیوس پیش‌تر گزارش داده بود، یک مقام دموکرات گفت بایدن «از صحنه بیرون کشیده نخواهد شد... هدف این است که اجازه دهیم او خودش از صحنه خارج شود.»

اما او اشاره‌ها را، هرچند با صدای بلند، دریافت نمی‌کرد. پس کار به اینجا رسیده است. یکی از دموکرات‌های سرشناس گفت: «او افرادی که او را دوست دارند و به او احترام می‌گذارند را مجبور می‌کند به تلاش برای شرمسار کردن او متوسل شوند.»

بایدن را نمی‌توان به زور از رقابت بیرون کرد. او نمایندگان لازم را در حزب دارد. او باید این کار را با انتخاب و شرایط خودش انجام دهد.

در عین حال کمپین بایدن- هریس می‌گوید: «اگر واقعیت‌ها مهم باشند، یک واقعیت این است: رئیس‌جمهور بایدن نامزد دموکرات‌ها است و او در نوامبر امسال پیروز خواهد شد.»

اما بایدن دو کار جدید و گویا انجام می‌دهد: بیشتر گوش می‌دهد و درباره چشم انداز معاون رئیس جمهور، کامالا هریس در برابر ترامپ می‌پرسد. به همین دلیل است اخبار درز شده‌ای را می‌بینید مبنی بر این که بایدن ذهن بازتری دارد. او یک هفته پیش به سختی با مخالفان نامزدی‌اش صحبت می‌کرد.

محتمل‌ترین سناریو این است که بایدن تسلیم شود و از هریس حمایت کند، اما همچنین اگر حزب چیزی غیر از آن بخواهد، احتمالا به نمایندگان حزب اجازه می‌دهد آن را حل‌و‌فصل کنند. هدف از این کار خنثی کردن هرگونه انتقادی مبنی بر غیردموکراتیک بودن حزب دموکرات است.

اگر اوباماها و کلینتون‌ها در حمایت از هریس به بایدن و گروه سیاه‌پوستان کنگره بپیوندند، متوقف کردن او دشوار -شاید غیرممکن- خواهد بود. با این حال، مشخص نیست که تاج‌گذاری این قدر سریع و واضح باشد.

نباید دست کم گرفت که برخی از دموکرات‌ها تا چه حد نامزدی را می‌خواهند که بتواند در پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین برنده شود. اگر این ایالت‌ها را به دست آورند، دموکرات‌ها احتمالاً ریاست جمهوری را به دست می‌آورند. و اگر آن‌ها را از دست بدهند، کارشان ساخته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره