نماد آخرین خبر

پاسخی قاطع به یک تهاجم

منبع
هم ميهن
بروزرسانی
پاسخی قاطع به یک تهاجم

هم میهن/متن پیش رو در هم میهن منتشر شده و بازنشر آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

سخنرانی دیروز دکتر پزشکیان در همایش ستاد تشکیل دولت چهاردهم از برخی جهات مهم بود. اولین و مهمترین مسئله تاکید دوباره ایشان بر پاسخگویی و حق مردم است. وی با تمثیل ارباب رجوع و مردم به‌عنوان مشتریان خدمات و وظایف دولت تاکید کرد که تامین رضایت مشتری وظیفه اصلی او و دولتش است. نه‌تنها مشتریان داخلی که حتی طرف‌های خارجی را هم به نحوی مشتری می‌دانست.

مسئله دوم و مهمتر، تاکید او بر ضرورت فقدان تبعیض میان ۸۵ میلیون ایرانی در مقام شهروند است. او تاکید کرد که از این نظر هیچ تفاوتی میان مردم، چه آنها که رای دادند و چه آنها که رای ندادند یا به او رأی ندادند نیست. این رویکرد را ضامن برگرداندن مردم به پای صندوق رای توصیف کرد. او به روشنی بیان می‌کرد که حکومت بدون مردم و رضایت آنها چیز باارزشی نیست.

نکته بعدی که به نوعی محور نشست بود، تاکید بر تشکیل کابینه وفاق ملی است. کابینه‌ای که نه‌تنها بازتاب‌دهنده سلایق گوناگون باشد، بلکه گامی جدید در مسیر سیاسی است که ما را از بن‌بست‌های سیاسی گذشته نجات دهد. و بالاخره مسئله مهم کیفیت و چگونگی شکل‌گیری کابینه است. او خیلی روشن درباره سنجه‌های مناسب برای انتخاب بهترین‌ها تاکید کرد ولی درعین‌حال آن را در کنار یکی از مهمترین معیارها، یعنی کابینه وفاق ملی طرح کرد. چرا این معیار و شعار مهمترین است؟

طی دو روز گذشته جناح تندرو و مخالف وفاق ملی متوجه شده است که با تحقق این شعار کار و کاسبی آنها دچار کساد خواهد شد و به‌سرعت به‌سوی اعلان ورشکستگی سیاسی خواهند رفت. به همین دلیل اقدامات ایذایی خود را آغاز کرده‌اند. پس از برخورد نامناسب در نمازجمعه و سر دادن شعار علیه آقای ظریف؛ دو روزنامه تندرو که از بودجه ملت ارتزاق می‌کنند درصدد برآمدند که با تیترهای جعلی و فضاسازی خبری، در مسیر ضد وفاق حرکت کنند؛ زیرا می‌دانند که نان تندروها  در تنور وفاق ملی پخته نمی‌شود.

بنابراین، درصدد حمله به گروه انتخاباتی پزشکیان برآمدند. درحالی‌که می‌دانند این گروه از روز اول در ستاد پزشکیان بوده و او با مشارکت و فعالیت همین مجموعه، از مردم رای گرفته است و اگر پزشکیان و این ستاد نبود مشارکت انتخاباتی به زیر ۳۰درصد می‌رسید، آنگاه باید فاتحه همه چیز را می‌خواندند. اگر مشارکت دو برابر شده، به برکت حضور همین نامزد پیروز و حامیان و همراهان اوست. قرار نیست که مشارکت مردم با حضور این گروه به‌طرز چشمگیری زیاد شود و گروه بازنده بخواهد آن را نادیده بگیرد.

نشست دیروز تاکید دوباره بر همین نکته بود و آقای پزشکیان به‌خوبی نقش ستاد خودش در تحقق این پیروزی ملی را توضیح داد و به‌صورت روشن به اقدامات تندروها علیه ستاد خودش پاسخ داد. این اخلاق زشتی است که چون می‌ترسند به فرد منتخب حمله کنند، آگاهانه اطرافیان او را نشانه می‌گیرند؛ درحالی‌که همه می‌دانند هدف اصلی زدن همان فرد است و الا هر فردی اطرافیان خود را انتخاب می‌کند و اطرافیان تحمیلی نداریم و اگر هم باشد به منزله نفی و رد همان فرد است که اطرافیان تحمیلی را می‌پذیرد. بنابراین، تصور می‌رود که با اظهارات دیروز آقای پزشکیان، برنامه «خودش خوبه اطرافیانش بد است» برای همیشه متوقف شود.
 
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره