نماد آخرین خبر

سرمقاله ایران/ تکاپوی اروپا برای حمایت از باند کودک کش

منبع
ايران
بروزرسانی
سرمقاله ایران/ تکاپوی اروپا برای حمایت از باند کودک کش

ایران/ « تکاپوی اروپا برای حمایت از باند کودک کش » عنوان ستون "ذره بین" در روزنامه ایران است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:


بیش از 10 ماه از آغاز جنایات رژیم صهیونیستی در غزه می‌گذرد. در طول این مدت نزدیک به 40 هزار نفر از مردم فلسطین به شهادت رسیده‌اند. در این مدت دولت امریکا به‌عنوان اصلی‌ترین حامی رژیم نیز با طرح‌های آتش بس ارائه شده توسط دیگر کشورها در سازمان ملل مخالفت کرده و برای قتل عام بیشتر فلسطینی‌ها به دست صهیونیست‌ها وقت خریده است. کشورهای اروپایی نیز که در کنار امریکا وظیفه تأمین سوخت ماشین کشتار اسرائیل را بر عهده دارند، به تأسی از ایالات متحده مایل نیستند برای پایان دادن به جنایات صهیونیست‌ها اقدامی کنند. اما حالا با قطعی شدن پاسخ مناسب ایران به سرزمین‌های اشغالی و ناکامی امریکا در منصرف کردن ایران از حق مشروع خود، دولت‌های غربی برای دفاع از رژیم صهیونیستی به تکاپو افتاده‌اند.

دلگرمی اروپا به اسرائیل
رژیم صهیونیستی هر روز ابعاد جدیدی از جنایت‌های ضدبشری خود را به نمایش می‌گذارد که تازه‌ترین آنها در بمباران مدرسه التابعین غزه رقم خورد. اسرائیل به بالاترین سطح از جنون جنایت رسیده و علاوه بر کشتار مردم بی‌دفاع غزه و برای فرار از باتلاقی که بیش از 10 ماه است در آن گرفتار شده، به ترور و نقض حاکمیت کشورهای منطقه روی آورده است که نمونه آن را در ترور شهید فؤاد شکر در لبنان و شهید اسماعیل هنیه در تهران مشاهده کردیم. اسرائیل بارها نشان داده که به هیچ یک از قواعد بین‌المللی پایبند نیست. در چنین شرایطی سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه با صدور بیانیه مشترکی، بدون اشاره به جنون تروریسم صهیونیستی، تلویحاً ایران و محور مقاومت را عامل تنش‌های منطقه‌ای معرفی کردند!
آلمان، فرانسه و انگلیس خود را نگران افزایش تنش در منطقه دانسته و از ایران و متحدانش خواستند تا از حملاتی که تنش‌های منطقه‌ای را بیشتر می‌کند و فرصت توافق بر سر آتش‌بس و آزادی اسرا را به خطر می‌اندازد، خودداری کنند.
تأکید اروپا بر آتش‌بس درحالی است که مانع اصلی برای پایان جنگ، رژیم صهیونیستی و در وهله دوم کمک‌های تسلیحاتی غرب و امریکا به اسرائیل است. مشخصاً هدفی که اروپایی‌ها با صدور بیانیه اخیر دنبال می‌کنند نیز، نه برقراری آتش‌بس به نفع مردم غزه که نجات اسرائیل از عواقبی است که در پی ترور اسماعیل هنیه دامنگیر صهیونیست‌ها خواهد شد.
در پی ترور اسماعیل هنیه در تهران، ایران تأکید کرده که پاسخ عملیات تروریستی صهیونیست‌ها را خواهد داد. همین موضوع باعث شده تا امریکا و متحدان غربی‌اش تلاش خود را برای منصرف کردن ایران از تصمیم خود به کار گیرند و در ابتدا نیز از راه‌های دیپلماتیک شانس خود را امتحان کردند. اما مواجه شدن غرب با بن‌بست دیپلماتیک، کشورهای اروپایی را وادار کرده تا به‌عنوان آخرین اقدام برای دفاع از سرزمین‌های اشغالی، با ربط دادن آتش بس در غزه و حملات احتمالی به اسرائیل، ایران و متحدانش را عامل افزایش تنش در منطقه معرفی کنند. به‌نظر می‌رسد شرایط حاکم بر فلسطین اشغالی، اروپایی‌ها را به تکاپو برای نجات اسرائیل انداخته است.

مسأله فقط هنیه نیست
خونخواهی اسماعیل هنیه دلیل پاسخ آتی تهران به اسرائیل خواهد بود، اما همه آن نیست. به‌طور مشخص تمامیت ارضی ایران توسط رژیم صهیونیستی مورد تعرض قرار گرفته و ایران نیز طبق قواعد بین‌المللی این حق مشروع را دارد که پاسخ این تعرض را بدهد.
به عبارتی دیگر، حمله احتمالی ایران به سرزمین‌های اشغالی بیش از آنکه خونخواهی ترور اسماعیل هنیه باشد، پاسخ به تجاوز اسرائیل به کشورمان خواهد بود. با این حال کشورهای اروپایی بدون در نظر گرفتن این حق ایران، خواستار عدم پاسخ به رژیم صهیونیستی شده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar